امیر قطر خطاب به رئیس جمهور ایران: گروه تان در جام جهانی حماسی است

© AP Photo / Pool/Brendan Smialowskiتمیم بن حمد التانی امیر قطر
تمیم بن حمد التانی امیر قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی با امیر قطر گفت: تهران از توسعه سطح روابط با دوحه در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند و برداشتن گام‌های بلند در راستای ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور را به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه می‌داند.
به گزارش اسپوتنیک، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران یکشنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده در مسیر توسعه روزافزون سطح روابط و همکاری‌های دو کشور گفت: تهران و دوحه با فعال کردن تمامی ظرفیت‌های همکاری و ایجاد هماهنگی‌های نزدیک می‌توانند گام‌های موثری در راستای منافع دو ملت و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بردارند.
وی با بیان اینکه امروز اراده جمهوری اسلامی ایران و قطر بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه استوار است، اظهار داشت: تهران از توسعه سطح روابط با دوحه در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند و برداشتن گام‌های بلند در راستای ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور را به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه می‌داند.
رئیس‌جمهور ایران با اشاره به سفر آتی امیر قطر به تهران در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: در این سفر تصمیمات بزرگی در راستای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف اتخاذ خواهد شد.
رئیسی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر و آرزوی موفقیت برای این کشور در برگزاری این رویداد ورزشی مهم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر بازی‌های جام جهانی، در جزیره کیش و سایر جزایر نزدیک به قطر هرگونه مساعدت و کمک مورد نیاز را ارائه کند و اطمینان داریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، جهانیان شاهد بازی‌های خاطره‌انگیزی خواهند بود.
تشریح گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران و عمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
تشریح گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران و عمان
"شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش بعد از ملاقات و مذاکرات طولانی دو کشور در دوحه بطور کامل به توسعه هرچه بیشتر روابط با تهران متعهد است، گفت: معتقدیم سفر جنابعالی در توسعه روابط برادرانه و استحکام همکاری‌ها از نقش مهمی برخوردار است.
وی با اظهار خرسندی از راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی، گفت: در این مسابقات بخوبی از برادران خود استقبال خواهیم کرد و گروهی که تیم ایران در آن قرار گرفته گروهی حماسی است و مطمئناً شاهد بازی‌های جذابی خواهیم بود.
امیر قطر خاطرنشان کرد: در خصوص همکاری دو کشور در برگزاری مسابقات نیز بزودی وزیر راه قطر در جزیره کیش با همتای خود درباره نحوه همکاری‌ها ملاقات و مذاکره خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала