نخست وزیر پاکستان کابینه و پارلمان را منحل کرد

© AP Photo / Office of the Iranian Presidency نامه نخست وزیر پاکستان به رهبران کشورهای اسلامی
نامه نخست وزیر پاکستان به رهبران کشورهای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
عمران خان، نخست وزیر پاکستان کابینه و پارلمان را منحل کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فرخ حبیب، وزیر اطلاعات و صدا و سیما، گفت که عمران خان، نخست وزیر پاکستان، کابینه وزیران را برکنار کرده است.
وی در توییتر نوشت: "نخست وزیر به وظایف خود مطابق اصل 224 قانون اساسی ادامه خواهد داد. کابینه وزیران منحل شده است".
اوایل روز یکشنبه، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت که از رئیس جمهور خواسته است تا پارلمان را منحل کند. اظهارات وی دقایقی پس از آن منتشر شد که قاسم سوری، معاون رئیس مجلس ملی، که ریاست جلسه امروز پارلمان را بر عهده داشت، رای عدم اعتماد به نخست وزیر عمران خان را رد کرد و آن را مغایر با اصل 5 قانون اساسی خواند.
هفته گذشته، حزب حاکم پاکستان، تحریک انصاف، حمایت جنبش متحد قومی، یکی از شرکای کلیدی ائتلاف را از دست داد و عملا اکثریت خود را در پارلمان از دست داد. مخالفان برای اعلام رای عدم اعتماد به عمران خان، نخست وزیر پاکستان تنها به 172 رای نیاز داشتند. با روی کار آمدن جنبش متحد قومی، اپوزیسیون 177 رای در مجلس در مقابل 164 رای به حزب حاکم داشت.
عمران‌خان روز یکشنبه و ساعاتی پس از پایان جلسه پارلمان طی گفت‌وگو زنده تلویزیونی، از مردم پاکستان خواست تا خود را برای انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور آماده کنند.
وی به طور تلویحی خطاب به عناصر پشت پرده مداخله خارجی در امور داخلی پاکستان گفت که باید مردم پاکستان تصمیم بگیرند که چه دولتی قدرت را در کشور به دست داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала