زلنسکی: نمایندگان اوکراین و روسیه به توافق نزدیک شدند

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceزلنسکی: نمایندگان اوکراین و روسیه به توافق نزدیک شدند
زلنسکی: نمایندگان اوکراین و روسیه به توافق نزدیک شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت که نمایندگان کیف و مسکو به توافق بر سر توافقاتی نزدیک شده اند که ممکن است شامل تسلیحات غیرهسته ای، غیر بلوکی و بی طرف این کشور باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه ای با خبرنگاران شبکه تلوزیونی سی بی اس امریکا که متن آن روز یکشنبه منتشر شد، بیان کرد: "ما بر این باوریم که طرف‌ها به دستیابی به توافقات بسیار نزدیک هستند".
وی خاطرنشان کرد، که تصویب توافقات احتمالی "در سطح رهبران کشورها انجام خواهد شد".
زلنسکی درباره محتوای توافق نامهه های احتمالی افزود: اوکراین وضعیت غیرهسته‌ای، غیر بلوکی و بی‌طرف را می‌پذیرد، اما در عین حال اوکراین به اتحادیه اروپا نیز خواهد پیوست. بخش مهمی از این قراردادها تضمین های امنیتی است. تضمین های امنیتی باید متضمن وجود حلقه ای از دولت ها باشد که از کشور ما حمایت می کنند. و در صورت تجاوز روسیه به اوکراین، رهبران این کشورها به روش های مختلف به اوکراین کمک خواهند کرد".
توصیه شولتس به زلنسکی: از طرح پیوستن به ناتو چشم پوشی کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
توصیه شولتس به زلنسکی: از طرح پیوستن به ناتو چشم پوشی کنید
زلنسکی گفت: پس از احراز شرایط خاص در حوزه امنیتی باید بین کشورهای ضامن توافق صورت گیرد.
یادآوری می کنیم، که دستیار رئیس‌جمهور روسیه در این مذاکرات، روز یکشنبه گفت، که پیش‌نویس معاهده بین روسیه و اوکراین هنوز "برای ارائه به نشست سران" آماده نیست، در حالی که اوکراین در مورد بی‌طرف و وضعیت غیر هسته ای خود واقع بینانه‌تر شده است.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала