بوریس جانسون در نظر دارد موشک های ضد کشتی به اوکراین ارسال کند

© AFP 2023بوریس جانسون در نظر دارد موشک های ضد کشتی به اوکراین ارسال کند
بوریس جانسون در نظر دارد موشک های ضد کشتی به اوکراین ارسال کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
اسنادی که اواخر ماه گذشته توسط ریشی سوناک صدراعظم بریتانیا منتشر شد، نشان داد که دولت بریتانیا پیش از این به کی‌ یف بیش از ۱۰۰ میلیون پوند تسلیحات برای کمک به نیروهای اوکراینی برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه داده است.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست‌ وزیر بریتانیا، به وزرای خود گفته است که می‌خواهد موشک‌ های ضدکشتی در اختیار اوکراین قرار دهد تا روسیه را از کنترل بندر اودسا در اوکراین به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه مسکو در این کشور باز دارد.
تایمز به نقل از یک منبع ناشناس نوشت که جانسون به دنبال تسلیح اوکراین به چنین موشک هایی است به همان روشی که سربازان اوکراینی سلاح های ضد تانک بریتانیایی دریافت کردند تا به آنها کمک کند جلوی ورود نیروهای روسیه به کی یف، پایتخت را بگیرند.
به گفته این منبع، بریتانیا پیشبینی می‌ کرد که این ستون انبوه از تانک‌ ها با چشم‌ اندازی بسیار هموار برخورد کند و کی‌ یف ظرف سه روز تصرف شود. اما سلاح های سبک ضد تانک نسل جدید آن را متوقف کردند.
وزارت دفاع روسیه پالایشگاه نفت اوکراین در منطقه اودسا را ​​منهدم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
وزارت دفاع روسیه پالایشگاه نفت اوکراین در منطقه اودسا را ​​منهدم کرد
این منبع تاکید کرد که "بخشی از جنگ تمام نشده است، اما متوقف شده است و افزود: نیروهای روسی اکنون در جنوب متمرکز شده اند. هدف بعدی اودسا است. این تانک ها نیستند که به اودسا می آیند، بلکه کشتی ها هستند. سلاح های سبک ضد تانک نسل جدید علیه کشتی ها کار نمی کنند، پس چه کار می کند؟ آنها چیزهایی را می خواهند که بتواند کشتی ها را بیرون بکشد. نخست‌ وزیر مشتاق و مصمم است که به یافتن آن کمک کند. ما همه چیزهایی را که آنها برای مرحله بعدی نیاز دارند در اختیار نداریم، اما به هماهنگ کننده پیش فرض کشورهای دیگر تبدیل شده ایم.
این اظهارات چند روز پس از آن بیان شد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، تسلیحات ضد کشتی، از جمله موشک های هارپون ساخت آمریکا که توسط نیروی دریایی سلطنتی استفاده می شود، درخواست کرد. وزارت دفاع روسیه از آن زمان اعلام کرد که جت ها و کشتی های جنگی روسیه صبح یکشنبه به یک پالایشگاه نفت و تأسیسات ذخیره سوخت در اودسا حمله کردند.
ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در یک نشست خبری گفت: حمله‌ های دقیق صبح امروز از دریا و هوا، یک پالایشگاه نفت و سه انبار سوخت و روان‌ کننده را در نزدیکی شهر اودسا که به نیروهای اوکراینی در منطقه نیکولایف تأمین می‌کردند، منهدم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала