آمادگی انگلیس برای افزایش تحریم ها علیه روسیه

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthآمادگی انگلیس برای افزایش تحریم ها علیه روسیه
آمادگی انگلیس برای افزایش تحریم ها علیه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
جانسون نخست وزیر بریتانیا می گوید آماده تشدید تحریم ها علیه روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش داونینگ استریت، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا آمادگی خود را برای افزایش تحریم ها علیه روسیه و افزایش حمایت از اوکراین اعلام کرد.
به گفته وی، "حملات روسیه به غیرنظامیان بی گناه در ایرپین و بوچا شاهد دیگری بر این است که پوتین و ارتشش در حال ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین هستند".
پیش از این، مقامات اوکراینی و رسانه‌ها ویدئویی را پخش کردند که ظاهراً در شهر بوچا، منطقه کی یف، جایی که اجساد کشته‌شدگان در جاده‌ها قرار دارند، فیلم‌برداری شده است. کاربران متوجه شدند که "جسدها" بازوهای خود را حرکت می دهند و اندام های خود را بیرون می آورند تا زیر چرخ های تجهیزات نظامی نیفتند. همچنین در آینه عقب خودروی اپراتور می توان دید که چگونه یکی از "مرده ها" به محض عبور خودرو از جای خود بلند می شود.
وزیر خارجه انگلیس در آمریکا جزئیات سفر خود به روسیه را بررسی خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
سخنگوی جانسون: انگلیس قصد ندارد پول گاز را به روبل بپردازد
"من هر کاری که در توانم باشد انجام خواهم داد تا ماشین جنگی پوتین به گرسنگی بکشم. ما تحریم ها و حمایت نظامی خود (از اوکراین) را افزایش می دهیم و همچنین بسته کمک های بشردوستانه خود را برای کمک به نیازمندان در میدان افزایش می دهیم." جانسون گفت.
وی یادآور شد که دومینیک راب وزیر دادگستری بریتانیا مجوز حمایت مالی بیشتر و اعزام بازرسان به دادگاه کی یفری بین‌المللی در رابطه با عملیات ویژه روسیه در اوکراین را صادر کرد.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که تمام عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده توسط رژیم کی‌یف که گویا به نوعی "جنایت" توسط پرسنل نظامی روسیه در شهر بوچا در منطقه کی‌یف منتشر شده است، "یک تحریک دیگر" است. همانطور که در بخش نظامی ذکر شد، در طول مدتی که این شهرک تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه بود، حتی یک ساکن محلی از هیچ گونه اقدام خشونت آمیز رنج نبرد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تمام واحدهای روسی در 30 مارس به طور کامل بوچا را ترک کردند و خروجی های شهر در جهت شمالی مسدود نشد، در حالی که حومه جنوبی از جمله مناطق مسکونی توسط نیروهای اوکراینی به صورت شبانه روزی از توپخانه کالیبر بزرگ گلوله باران شد. تانک ها و سیستم های موشک پرتاب متعدد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала