گوشی هشدار سریع وقوع زلزله +عکس

© AP Photo / Kin Cheung گوشی هوشمند
 گوشی هوشمند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
شیائومی قصد دارد از طریق مجموعه‌ای از عملکرد‌ها در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خود تمرکز بر موضوع نجات جان انسان‌ها را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "ورلد تودی نیوز"، شرکت شیائومی قصد دارد از طریق مجموعه‌ای از عملکرد‌ها در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خود تمرکز بر موضوع نجات جان انسان‌ها را افزایش دهد.
این غول فناوری چینی در یک همکاری نزدیک با موسسات پیشگیری و کاهش بلایای طبیعی، توسعه سیستم‌های هوشمند هشدار اولیه‌ای را در پیش گرفته که می‌تواند به میلیون‌ها نفر از انسان‌های در معرض زلزله کمک کند تا به اندازه کافی به تهدیدات ناشی از وقوع یک زلزله واکنش سریع و مناسب تری نشان دهند.
بر همین اساس شیائومی از راه اندازی ویژگی هشدار زودهنگام زلزله (EEW) برای مشتریان خود در اندونزی خبر داده است. به عبارت دیگر، ویژگی EEW که در حال حاضر یک نسخه آزمایشی محسوب می‌شود، قرار است برای اولین بار در دسترس کاربران کشور اندونزی قرار گیرد.
طبق گفته شیائومی، EEW قبل از رسیدن امواج ثانویه زمان هشدار کوتاهی را ارائه می‌دهد. این محاسبات در واقع بر اساس امواج الکتریکی صورت می‌گیرد که بسیار سریعتر از امواج ثانویه است. ویژگی EEW در گوشی هوشمند شیائومی با سیستم هشدار اولیه موسسه نظارت بر زلزله نیز مرتبط است بنابراین اطلاعات هماهنگ شده از آژانس نظارت بر زلزله، به عنوان اعلان به گوشی‌های هوشمند فعال شیائومی ارسال می‌شود. در این فرآیند نیز اولویت با مناطقی است که زلزله در آن رخ می‌دهد تا اثربخشی بیشتر باشد.
اعلان‌ها اطلاعات مهمی در مورد زلزله از جمله زمان مورد انتظار رسیدن و بزرگی آن را نشان می‌دهد. هنگامی که اخطار اولیه رخ می‌دهد تلفن زنگ هشداری را به صدا در می‌آورد و شیائومی می‌گوید کاربران باید خود را با این زنگ آشنا کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала