چین: وضعیت اوکراین به "تدفین" سرکردگی آمریکا منجر خواهد شد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر چین: وضعیت اوکراین به "تدفین" سرکردگی آمریکا متحده منجر خواهد شد
چین: وضعیت اوکراین به تدفین سرکردگی آمریکا متحده منجر خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
روزنامه چینی گلوبال تایمز می نویسد عملیات نظامی روسیه در اوکراین می تواند کاتالیزوری برای "تدفین" هژمونی آمریکا و پایان سلطه دلار در جهان باشد.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله منتشره در این روزنامه معتقد است که واشنگتن قصد داشت از این درگیری برای تضعیف مسکو و کسب منافع اقتصادی و سیاسی و همچنین ایجاد موانع برای اروپا برای دستیابی به خودمختاری استراتژیک استفاده کند. اما با این حال، سیاست تحریم روسیه توسط بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل متحد حمایت نشد.
شی جین پینگ از پیروزی بر فقر در چین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
رئیس جمهور چین: نمی‌توان اقتصاد جهانی را به سلاح تبدیل کرد
بی‌طرفی اکثر کشورها و مناطق بی‌تردید ضربه‌ای به ایالات متحده و کشورهای غربی وارد کرد که عادت کرده‌اند تصمیم بگیرند که سایر کشورها چه موضع ژئوپلیتیکی اتخاذ کنند. <…> دورانی که ایالات متحده می‌توانست نحوه اداره امور جهانی را دیکته کند، رو به پایان است. ترتیبات مختلف نهادی تحت تسلط ایالات متحده، از جمله هژمونی دلار، بطور ناگزیر در حال ورشکستگی هستند.
شنگ یی، استاد دانشگاه فودان شانگهای در مصاحبه با این روزنامه گفت که ایالات متحده اکنون اروپا را با کمک ناتو کنترل می کند، اما این ائتلاف با مشکلاتی مواجه است.
شنگ یی خاطرنشان کرد بلوک نظامی ناتو در حال مرگ مغزی در آینده همچنان با نقایص ساختاری عمیق روبرو خواهد شد، به این معنا که ناتو نمی تواند بجنگد. پس هدف از وجود آن چیست؟
مقاله نویس چینی همچنین معتقد است که در آینده باید با چین و روسیه سر و کار داشت.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. به گفته وزارت دفاع روسیه ، نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای مسلح اوکراین حمله می کنند و تا 25 مارس، وظایف اصلی مرحله اول عملیات خود را اجرا کرده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی مرحله فعلی را آزادسازی دنباس نامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала