روزنامه آلمانی: غرب ممکن است تاب تحریم های شدید علیه روسیه را نیاورد

© AFP 2023 / Thierry Charlierروزنامه آلمانی: غرب ممکن است تاب تحریم های شدید علیه روسیه را نیاورد
روزنامه آلمانی: غرب ممکن است تاب تحریم های شدید علیه روسیه را نیاورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
روزنامه آلمانی "هاندلسبلات" (Handelsblatt) می نویسد که تشددید تحریم ها علیه روسیه یک "آزمون قدرت" برای کشورهای غربی خواهد بود و ممکن است اتحاد بین آنها را به هم بزند.
به گزارش اسپوتنیک، تورستن ریکه نویسنده مقاله منتشره در این روزنامه در بین پیامدهای تشدید فشار تحریم ها بر مسکو برای غرب از هزینه های بیشتر برای انرژی و مواد غذایی، از دست رفتن فرصت های شغلی برای مردم و ورود میلیون ها پناهجو نام می برد.
در مقاله منتشره در این نشریه آمده است : "در گذشته، تحریم‌های اقتصادی در اکثر موارد کارساز نبودند، زیرا بسیار ضعیف بودند. اکنون تحریم‌ها علیه روسیه و همچنین پیامدهای منفی برای ما می‌تواند سخت‌تر شود".
چین: وضعیت اوکراین به تدفین سرکردگی آمریکا متحده منجر خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
چین: وضعیت اوکراین به "تدفین" سرکردگی آمریکا منجر خواهد شد
تاکید می شود که روسیه برخلاف ایران، ونزوئلا و کره شمالی به شدت در اقتصاد جهانی ادغام شده و روابط با آن از جمله برای اروپا و به ویژه برای آلمان مهم است.
ریکه می نویسد: "تقسیم اقتصاد جهانی به بلوک‌های متخاصم به این کشورها ضربه بازهم شدیدتری خواهد زد".
مقاله نویس آلمانی همچنین خاطرنشان کرد که چین می‌تواند به روسیه کمک کند تا تاثیر اقدامات غرب به قصد منزوی کردن مسکو را از بین ببرد. این اقدامات مورد حمایت بسیاری از کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا قرار نمی گیرند چون آنها از افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر روسیه میخائیل میشوستین قبلاً گفته، دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود. علاوه بر این، روسیه چندین اقدام تلافی جویانه اقتصادی علیه غرب انجام داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала