استندآپ کمدی انتقادی یک جوان افغانستانی در برنامه استعدادیابی ایران حاشیه‌ساز شد +عکس، ویدئو

© REUTERS / Alessandro GarofaloКомик Розарио Фьорелло на музыкальном фестивале в Сан-Ремо
Комик Розарио Фьорелло на музыкальном фестивале в Сан-Ремо  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اشتراک
نقد کارن همایونفر، موسیقیدان ایرانی در برنامه عصر جدید در دو روزگذشته با واکنش‌های انتقادی کاربران ایرانی و افغانستانی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، فصل جدید از برنامه‌ی استعدادیابی عصر جدید که از اول فروردین از شبکه سوم سیمای ایران پخش می‌شود در برخی از قسمت‌ها با حواشی خاص خود روبرو می‌شود و اما اینبار جوان ۲۵ ساله، استندآپ کمدین افغان روی صحنه با اجرای یک استندآپ کمدی مشکلات هموطنان خود در جامعه ایرانی را به صورت طنز مطرح می‌کند که نقد یکی از داوران این اجرا را به حاشیه می‌کشاند.
این جوان افغانستانی که در تهران به دنیا آمده و بزرگ شده است در استندآپ کمدی خود از جملاتی چون اینکه همه فکر می‌کنند که "افغانها تنها باید کارگر ساختمان باشند" و مواردی این چنینی استفاده کرد که با واکنش تند کارن همایونفر مواجه شد. همایونفر در انتقاد شدید به این اجرا به صراحت عنوان کرد بخش اعظم متن تو درست است، حرفی نیست اما این به این معنی نیست که در این مملکت و در پایتخت آن و در مقابل مردم از شرایط بد و نامهربانی‌های ایران بگویید و انتقاد کنید.
صحبت‌های همایونفر جدا از اینکه با انتقاد مجری برنامه و یکی از داوران روبرو شد در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای نیز داشت. بسیاری از کاربران او را نمونه یک "ایرانی نژادپرست" می‌خوانند معتقدند وی با صحبت‌های ضد و نقیض‌اش حتی خوبی‌های ایرانی‌ها را نیز زیر سوال برد.
محمد کاظم کاظمی، شاعر و نویسنده افغان مقیم ایران در صفحه اینستاگرام خود خطاب به کارن همایونفر نوشت: "وقتی سریال چهارخونه پخش می‌شد و بر ما مردم، نام سه‌ شنبه و چهارشنبه گذاشتند، ما اعتراض کردیم ولی صدای ما به جایی نرسید. در نهایت گفتند این طنز است، کمدی است و ما تحمل کردیم."
این شاعر افغانستانی در بخش پایانی متن خود از احسان علیخانی، مجری برنامه عصر جدید، به خاطر حمایت‌هایش از جامعه افغانستانی‌های مقیم ایران تشکر کرد و با اشاره به برنامه‌هایی که احسان علیخانی مجری و تهیه‌کننده آنها بوده است نوشت: "رفتارتان و گفتارتان همواره بزرگ‌ منشانه و از سر همدلی و همدردی بود. قدردان این منش و رفتار هستیم و خوشحالیم که امروزه در جامعه ایران، به خصوص در رسانه‌ها و در میان اهالی هنر، ادبیات و دانش، این رفتار و گفتارها روز به روز بیشتر از پیش بوده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала