نیروی هوایی روسیه ۴۰ هدف نظامی در اوکراین را مورد حمله قرار داد

© Sputnik / Andrey Kataev /  مراجعه به بانک تصاویر نبرد هوایی بین جنگنده های نسل پنجم روسی و آمریکایی چه پایانی خواهد داشت؟
نبرد هوایی بین جنگنده های نسل پنجم روسی و آمریکایی چه  پایانی  خواهد داشت؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
نیروی هوایی روسیه در یک روز ۴۰ هدف نظامی اوکراینی از جمله دو سامانه دفاع هوایی را مورد هدف قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام داشت: هوانوردی عملیاتی تاکتیکی نیروهای مسلح روسیه ۴۰ هدف نظامی اوکراینی از جمله سامانه‌های موشکی ضدهوایی "بوک-ام۱" و "اوسا" را در یک روز مورد هدف قرار داد.
امروز، مذاکرات روسیه با اوکراین در قالب ویدیویی ادامه می یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
امروز، مذاکرات روسیه با اوکراین در قالب ویدیویی ادامه می یابد
کوناشنکوف در یک نشست توجیهی گفت: در طول روز، هواپیماهای عملیاتی - تاکتیکی ۴۰ تأسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.
وی تصریح کرد که در میان اهداف آسیب دیده دو سامانه موشکی ضدهوایی "بوک-ام۱" در منطقه موراخوو و یک پرتابگر "اوسا" در منطقه ولیکی نووسلکی و همچنین ۳۲ منطقه تمرکز تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین وجود دارد.
کوناشنکوف افزود: سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای هوافضای روسیه یک فروند بالگرد می-۲۴ را در منطقه گلیایپل و چهار هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در مناطق نوومیکایلووکا، ایزیوم و خارکف سرنگون کردند.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала