سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اختلافات با ایران اندک ولی بسیار مهم است

© Depositphotos.com / Teamtimeسخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اختلافات با ایران اندک ولی بسیار مهم است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اختلافات با ایران اندک ولی بسیار مهم است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
آمریکا می گوید که "اختلافات اندک ولی بسیار مهمی" مانع از توافق نهایی وین با ایران شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، "ند پرایس"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران در ارتباط با وضعیت توافق هسته‌ای وین اعلام کرد که "اختلافات اندک ولی بسیار مهمی" مانع از توافق نهایی است.
پرایس در عین حال مدعی شد که برای دستیابی به توافق توپ در زمین ایران است.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
درخواست بلینکن از نخست وزیر اسرائیل درباره ارائه جایگزین های برجام
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه به اختلافات میان آمریکا و اسرائیل اذعان کرد و گفت: "نمی شود پنهان کرد که ما با متحدان اسرائیلی خود دچار اختلافات تاکتیکی هستیم… اما آن چه وجود ندارد اختلاف استراتژیک در سطوح استراتژیک است. ما و متحدان اسرائیلی مصمم هستیم تا هیچ گاه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده نشود."
سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای وین با ایران پس از آن عنوان می‌شود که "آنتونی بلینکن"، وزیرخارجه این کشور به تازگی به اسرائیل سفر کرده بود و در آن جا با مقامات اسرائیل درباره ایران دیدار و گفتگو کرده بود.
در ادامه این نشست پرایس درباره فشار حداکثری دوران ترامپ و افزایش تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه ایران با بی نتیجه عنوان کردن فشار حداکثری گفت: همه چیزهایی که در آن دوره به ما وعده داده شده بود - به اصطلاح توافق بهتر با ایران - همه اینها معلوم شد که نه تنها درست نیست، بلکه تقریباً در هر مورد دقیقاً برعکس آن به نتیجه رسیده است. برنامه هسته‌ای ایران، مهمتر از همه، توسعه پیدا کرده است. به جای اینکه نیروهای نیابتی ایران رام شوند، در واقع شاهد تشدید فعالیت و جسارت بیشتر آنها بوده ایم و شما می‌توانید آن را از چند طریق محاسبه کنید، اما در اینجا یک راه مهم وجود دارد: از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸، هیچ حمله قابل‌توجهی صورت نگرفت، هیچ حمله‌ای علیه نیروهای آمریکایی و تأسیسات دیپلماتیک در عراق صورت نگرفت، اما این رویه در سال ۲۰۱۸ تغییر کرد و بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، تعداد حملات گروه‌های مورد حمایت ایران ۴۰۰ درصد افزایش یافت. این پس از تصمیم برای خروج از برجام بود. پس از تصمیم به اعمال فهرست تروریستی برای سپاه پاسداران ایران و پس از ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: بنابراین واضح است که تلاش‌های قبلی برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران در یک محدوده و تلاش برای سرکوب نیروهای نیابتی ایران جواب نداده است. ما می‌خواهیم ببینیم که استراتژی‌ای داریم که کار می‌کند و مؤثر است. وقتی نوبت به برنامه هسته‌ای ایران می‌رسد، ما همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام همان راه‌حل مناسب است. این از طرف ما حدس و گمان نیست. از ژانویه ۲۰۱۶ تا مه ۲۰۱۸ مسیر ما به طور کامل اجرا شده بود. ایران از آن تبعیت می‌کرد و برنامه هسته‌ای ایران به‌طور قابل راستی‌آزمایی و برای همیشه محدود بود و این بدان معناست که ایران برای همیشه از دستیابی به سلاح هسته‌ای منع شده بود. این واقعیت است، واقعیتی که قبلاً تجربه کرده‌ایم، و می‌خواهیم به آن برگردیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала