خیانت دوستان خاورمیانه به ایالات متحده آمریکا

© REUTERS / Jonathan Ernstنامه ژنرال‌های آمریکایی بازنشسته علیه بایدن
نامه ژنرال‌های آمریکایی بازنشسته علیه بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
در آمریکا از خیانت دوستان خاورمیانه به ایالات متحده آمریکا ابراز نارضایتی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، داگ باندو، مشاور سابق رئیس جمهور رونالد ریگان، در مقاله ای برای نشریه The American Conservative استدلال می کند که عربستان سعودی و همسایگانش ثابت کرده اند که شرکای غیرقابل اعتماد ایالات متحده هستند.
وی می نویسد: آنها حریصانه همه چیز را از ایالات متحده می گیرند، اما نمی خواهند فداکاری متقابلی انجام دهند.
به گفته باندو، کاخ سفید انواع نشانه های توجه به کشورهای حاشیه خلیج فارس را نشان داد، اما آنها هرگز آمریکا را "عشق اول" خود ندانستند.
به گفته نویسنده این مقاله، سیاست حمایت بی قید و شرط از سعودی ها در دوران ترامپ به اوج خود رسید. او می‌گوید: با این حال، دونالد ترامپ بیشتر تعظیم کرد و پادشاهی عربستان سعودی بدتر و بدتر رفتار کرد.
باندو علاوه بر عربستان سعودی از رفتار امارات، اسرائیل، عراق و ترکیه در عرصه بین المللی انتقاد می کند.
تغییر در سیاست در خاورمیانه با بی‌توجهی حاکمان عرب به تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره در پاسخ به تغییرات جهانی به دلیل وضعیت اوکراین، به خوبی نشان داده می‌شود.
وی گفت: بر اساس گزارش ها، نه ریاض و نه ابوظبی زمانی که رئیس جمهور برای بحث در مورد درخواست خود برای تولید نفت تماس گرفت، به او پاسخ ندادند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این یک توهین آشکار است.
محمد بن زاید ولیعهد امارات و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
رد درخواست تماس تلفنی با کاخ سفید از سوی امارات و عربستان
باندو همچنین معتقد است که جایگاه چین و روسیه در منطقه تقویت خواهد شد. در برابر این پس زمینه، او پیشنهاد می کند که واشنگتن تعهدات خود را در قبال پادشاهی های شبه جزیره عربستان کاهش دهد. باندو می‌گوید: برای مدت طولانی، ایالات متحده قربانی هایی را به نام رژیم های آب و هوایی انجام داده است که معلوم شد قبل از اولین فاجعه دوست بودند.
کشورهای غربی به دلیل عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، تحریم هایی را علیه مسکو وضع کرده اند. آنها عمدتاً بخش بانکداری و حوزه فناوری های پیشرفته را هدف قرار می دهند. با این حال، اختلال در زنجیره های فناوری منجر به مشکلات اقتصادی در اروپا و ایالات متحده شده است که در درجه اول به افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت منجر شده است. در عین حال، اکثر کشورهای جهان از جمله کشورهای خاورمیانه محدودیتی علیه روسیه وضع نکرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала