تحریم جدید امریکا علیه یک ایرانی و چند شرکت‌ تحت نظارت او + جزئیات

CC BY 2.0 / Mike / United States Department of the Treasuryوزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
اشتراک
وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد که یک ایرانی و شبکه‌ای از شرکت‌های تحت نظارت او را تحریم کرده است. این اقدام پس از حمله موشکی به اربیل کردستان عراق و حمله‌های موشکی حوثی‌های یمن به عربستان صورت گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران ، بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده، یک شهروند ایران به نام محمدعلی حسینی و شبکه‌ای از شرکت‌های تحت نظارت او تحریم‌ شده‌اند.
گفته می شود این اقدام در رابطه با حمله موشکی ایران به اربیل و حمله حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان صورت گرفته است.
رویترز به نقل از یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا که نخواسته نامش فاش شود نوشت، این تحریم‌ها همزمان با متوقف شدن مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای صورت گرفته اما به این موضوع ربطی ندارد.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی نیز گفت: "در حالی که ایالات متحده همچنان به دنبال بازگشت ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، ما در هدف قراردادن کسانی که از برنامه موشکی بالستیک ایران حمایت می‌کنند تردید نخواهیم کرد".
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اختلافات با ایران اندک ولی بسیار مهم است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اختلافات با ایران اندک ولی بسیار مهم است
هرگونه دارایی تحریم‌شدگان در ایالات متحده مسدود می‌شود و آمریکایی‌ها از معامله با این افراد و شرکت‌ها منع شده‌اند.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است، افراد حقیقی یا حقوقی که با تحریم‌شدگان معامله کنند نیز تحریم خواهند شد.
نام شرکت‌های ایرانی تحریم‌شده نیز اعلام شده است: جستار صنعت دلیجان، سینا کامپوزیت دلیجان و شرکت ب پ صدر. به گفته وزارت خزانه‌داری، شرکت صدر از طرف صنایع شیمیایی پارچین، یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان صنایع دفاعی ایران، معاملاتی انجام داده است.
محمدعلی حسینی نیز متهم است که عامل تدارکات ایران بوده و به تهیه پیشران موشک‌های بالستیک و مواد مرتبط با برنامه موشکی ایران پرداخته است.
در بیانیه خزانه‌داری همچنین آمده است که حسینی با مقامات سپاه ارتباط نزدیک دارد.
چندی پیش سپاه پاسداران اعلام کرد که به یک مقر موساد، سازمان اطلاعات و وظایف ویژه اسرائیل در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، حمله کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала