وزارت دفاع روسیه: باز شدن کریدور بشردوستانه و اعلام آتش بس در ماریوپل در ۳۱ مارس

© Sputnik / Maksim Blinovوزارت دفاع روسیه: باز شدن کریدور بشردوستانه و اعلام آتش بس در ماریوپل در ۳۱ مارس
وزارت دفاع روسیه: باز شدن کریدور بشردوستانه و اعلام آتش بس در ماریوپل در ۳۱ مارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از ساعت ۱۰.۰۰ روز ۳۱ مارس، رژیم آتش بس اعلام شده و کریدور برای تخلیه ساکنین غیر مسلح و شهروندان خارجی از ماریوپل به زاپروژیه باز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، یک کریدور بشردوستانه دیگر برای تخلیه غیرنظامیان و خارجی ها از ماریوپل به زاپوروژیه از ساعت 10:00 روز 31 مارس توسط نیروهای مسلح فدراسیون روسیه باز شد.
این مطلب را سرهنگ ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی فدراسیون روسیه اعلام کرد. او پیشنهاد کرد که با مشارکت نمایندگان سازمان ملل و صلیب سرخ کار تخلیه انجام شود.
میزینتسف گفت: نیروهای مسلح روسیه، منحصراً برای اهداف بشردوستانه، از ساعت 10:00 روز 31 مارس 2022، رژیم سکوت را اعلام کرده و یک کریدور انسانی اضافی برای تخلیه غیرنظامیان و شهروندان خارجی از ماریوپل به زاپوروژیه (با نقطه میانی در بردیانسک) باز می کند.
وی تاکید کرد که فدراسیون روسیه پس از دریافت بیانیه کتبی رسمی از مقامات اوکراینی مبنی بر آمادگی برای انجام تعدادی از شروط و تایید آتش بس واقعی، متعهد می شود که یک کریدور بشردوستانه را باز کند.
او همچنین پیشنهاد کرد که نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و کمیته بین المللی صلیب سرخ در روند تخلیه مشارکت کنند.
ما از مقامات کی‌یف می‌خواهیم که شرایط زیر را برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه به شدت رعایت کنند: برای تضمین رعایت بی‌قید و شرط "رژیم سکوت" در زمان مقرر، تا ساعت 06:00 31 مارس 2022، به روسیه اطلاع دهند. به صورت کتبی و همچنین نمایندگان دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و کمیته بین المللی صلیب سرخ.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала