ثبت ۶۲ میلیون تردد طی تعطیلات نوروز در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پلیس راه ایران
پلیس راه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
رییس پلیس راهور ناجا از مسافرت ۶۲ درصد از پایتخت‌ نشینان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفندماه تا روز گذشته (چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱) نیز ۶۲ میلیون تردد در کشور به صورت رفت و برگشت ثبت شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیدکمال هادیانفر روز پنجشنبه در گفت وگویی خبری افزود: بیشترین تردد روز جمعه پنجم فروردین ماه اتفاق افتاده و روز گذشته (چهارشنبه ۱۰ فروردین) نیز تقریبا بار برگشت در بیشتر استان‌های کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه روزهای گذشته از هموطنان خواسته شد که بازگشت خود را به آخر هفته موکول نکنند، خاطرنشان کرد: هموطنان از محورهای شمالی و جنوبی کشور به محیط اصلی و منازل بازمی‌گردند.

هادیانفر همچنین با اشاره به بررسی گزارشات مربوطه ادامه داد: مطابق با گزارش‌ها، ۶۲ درصد تهرانی‌ها سفر کردند؛ به عبارت دیگر ۲ تا ۲.۵ بار سفر انجام شده و روز گذشته، چهارشنبه ۱۰ فروردین، ۵۱ درصد افزایش سفر مشاهده شده است. همچنین محورهای شمالی کشور (گیلان و مازندران که همواره پرتراکم بوده است) ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، محورهای جنوبی نظیر بوشهر و استان خوزستان نیز تا ۱۵۱ درصد افزایش داشته و سال گذشته این میزان نسبت به ۱۴۰۱ کمتر بوده است.

هادیانفر خاطرنشان کرد: محور چالوس (شمال به جنوب) هم از ساعت یازده یک طرفه شده و امیدواریم که این اقدام سبب شود رانندگان با آرامش بیشتری رانندگی کرده و به سلامت به منازل بازگردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала