کرملین گسترش فهرست کالاهای صادراتی روسیه در ازای روبل را ممکن دانست

© Sputnik / Sergey Guneevپسکوف فیلترینگ لینکدین را قانونی دانست
پسکوف فیلترینگ لینکدین را قانونی دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
دیمتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گسترش فهرست کالاهای صادراتی روسیه ازای روبل را ممکن دانست.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ولادمیر پوتین ممکن دانست که کرملین ایده ویچسلاو والودین، رئیس مجلس دومای روسیه را برای گسترش فهرست کالاهای صادراتی روسیه به روبل بررسی کند.
وی گفت: "این ایده ای است که البته باید با در نظر گرفتن این واقعیت که کشورهایی هستند که علاقه متقابل به تسویه حساب های متقابل با ارزهای ملی نشان می دهند، بررسی شود." به گفته پسکوف، اعتبار دلار به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان "در هم شکسته شده " است و اعتماد به سایر ارزهای بین المللی نیز "در بالاترین سطح نیست"، بنابراین جایگزین اجتناب ناپذیر، گسترش استفاده از ارزهای ملی خواهد بود.
کارت های بانکی میر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
در آمریکا از نشانه ای حاکی از ناکارآمدی تحریم ها علیه روسیه سخن گفتند
سخنگوی کرملین اطمینان داد که دولت در حال حاضر روی این موضوع کار می کند. او همچنین اعلام کرد که این به نفع روسیه است.
پیش از این، 30 مارس، والودین پیشنهاد گسترش فهرست کالاهای صادراتی به روبل را داد. به گفته وی، خود کشورهای غربی هر کاری کرده اند تا اعتماد به دلار و یورو را تضعیف کنند. رئیس مجلس نمایندگان پارلمان روسیه گفت که روسیه می تواند نه تنها گاز، بلکه زغال سنگ، چوب، نفت، فلزات، غلات، نفت و کودهای شیمیایی را به روبل بفروشد.
در 23 مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، انتقال سیستم پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را اعلام کرد. به گفته پوتین، دلار و یورو خود را بدنام کرده اند ، بنابراین اکنون مسکو گاز را به کشورهای غیردوست فقط به روبل خواهد فروخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала