عرضه گاز روسیه موضوع گفتگوی پوتین و شولتز

© Sputnik / Ilja Pitalevمذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب
مذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌ جمهور روسیه اظهار داشت که شرکت‌های آلمانی بهای گاز تامین شده از روسیه را به یورو پرداخت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اشتفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان اظهار داشت که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه تصریح کرده است که شرکت‌های آلمانی بهای گاز تامین شده از روسیه را به یورو پرداخت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد که در این گفتگو که به ابتکار طرف روسی انجام شد، پوتین به شولتز اطلاع داد که از اول آوریل، طبق قوانین روسیه، ارسال گاز به اروپا باید به روبل پرداخت شود.
واکنش کرملین به جلوه های جدید فرهنگ سیاسی آمریکا درمناظره بایدن و ترامپ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
سخنگوی کرملین: پرداخت بهای گاز صادراتی روسیه به روبل از 31 مارس آغاز نخواهد شد
سخنگوی دولت آلمان در جمع خبرنگاران بیان داشت: وی (پوتین) در عین حال طی گفتگو (با شولتز) تاکید کرد که هیچ چیز برای شرکای اروپایی طرف قرارداد تغییر نخواهد کرد. پرداخت ها منحصرا به یورو انجام می شود و طبق معمول به گازپروم بانک که تحت تأثیر تحریم ها قرار نمی گیرد، منتقل می‌شود و بانک پول را به روبل تبدیل می کند. صدراعظم آلمان موافقت نکرد و خواستار اطلاعات مکتوب برای درک بهتر این روند شد. توافق گروه هفت همانند قبل به قوت خود باقی است: تامین انرژی منحصرا به یورو و دلار پرداخت خواهد شد. همانطور که در قراردادها ذکر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала