گسستگی بین اعضای ناتو درباره حفظ گفتگو با پوتین

© AFP 2023 / Justin Tallisگسستگی بین اعضای ناتو درباره حفظ گفتگو با پوتین
گسستگی بین اعضای ناتو درباره حفظ گفتگو با پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
در ناتو بر سر گفتگو با رئیس جمهور روسیه، پوتین درباره اوکراین اختلاف نظر وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، منابعی اعلام کردند: کشورهای ناتو بر سر لزوم حفظ گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اختلاف نظر دارند.
فرانسه و آلمان مصمم به حفظ کانال های ارتباطی با رهبر روسیه هستند و معتقدند که باید هر چه زودتر آتش بس حاصل شود و سپس نیروهای روسیه از اوکراین خارج شوند. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: ما نباید با گفتار یا عمل خود اوضاع را متشنج کنیم.
سایر اعضای ناتو بر این باورند که گفتگوهای پاریس و برلین با کرملین نتیجه معکوس دارد و می‌تواند به نفع پوتین باشد. بریتانیا، لهستان و سایر کشورهای اروپای مرکزی و شرقی، به استثنای مجارستان، نسبت به این مذاکرات تردید دارند. آنها مطمئن هستند که رئیس جمهور روسیه تمایلی به جدی گرفتن مذاکرات در مورد یک توافق صلح قابل قبول ندارد.

در همه جا دیدیم که پوتین یک چیز می گوید و چیز دیگری انجام می دهد، بنابراین باید او و رژیمش را بر اساس نحوه عملکردشان قضاوت کنیم.

وزیر خارجه انگلیس در آمریکا جزئیات سفر خود به روسیه را بررسی خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
بوریس جانسون
نخست وزیر بریتانیا
در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین نیز نظرات متفاوتی وجود داشت. رهبران بریتانیا، کشورهای بالتیک و بیشتر کشورهای اروپای شرقی از متحدان خواستند تا سلاح های بیشتری از جمله دفاع هوایی به کی یف بفرستند. برخی از دولت های اروپای غربی به محدودیت های موجود در مورد انواع سلاح هایی که می توانند در دسترس باشند اشاره کرده اند. آنها می ترسند که اوضاع از کنترل خارج شود.
پیشتر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، گفته بود که این ائتلاف حتی قبل از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، منافع مشروع مسکو در زمینه امنیتی را نقض کرده است. این مقام خاطرنشان کرد که ائتلاف "با لبخند بر لب و به تدریج" به سمت آن رفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала