کاهش تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق ایران

© Sputnik / Sergei MalgavkoСнег в окрестностях села Клиновка Симферопольского района
Снег в окрестностях села Клиновка Симферопольского района - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از کاهش تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر و نسبت به خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی ‌و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (29 مارچ) تا اوایل وقت فردا در نوار شرقی و جنوبی شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و نوار شرقی کرمان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. از بعدازظهر چهارشنبه در برخی مناطق کردستان، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
ثبت رکورد جدید دمای هوا در کره زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2020
ثبت رکورد جدید دمای هوا در کره زمین
روز پنجشنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی،‌اردبیل، قم، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سواحل دریای خزر رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی شده،‌ضمن این‌که در این روز در شمال شرق و شرق کشور و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده دما در اکثر مناطق کشور افزایش می‌یابد. امروز تا اوایل وقت فردا خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.
اثر مخاطره: اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال تأخیر و لغو پرواز. احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی. خسارت به صنعت کشاورزی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала