چرا بایدن نمی‌خواهد پوتین در قدرت بماند؟

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد: ما به کاهش تنش‌های نظامی و کاهش لفاظی‌های تنش‌زا نیاز داریم.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه "ولادیمیر پوتین نمی تواند در قدرت بماند"، واکنش نشان داد.
دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، گفت: "فکر می کنم ما به کاهش تنش‌ها، کاهش تنش‌های نظامی و لفاظی‌های تنش زا نیاز داریم.
درباره عدم توانایی شورای امنیت در تصویب قطعنامه برای برقراری آتش بس در اوکراین، باید بگویم تصمیمات شورای امنیت به خود این شورا ربط دارد، اما این به این معنی نیست که همه در شورای امنیت مخالف یک آتش بس مذاکره شده هستند. بنابراین امیدوارم از سوی همه طرف ها یک اراده قوی برای برقراری این آتش بس وجود داشته باشد".
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
مانور پوتین در زمینه چگونگی فروش گاز، غرب را حیرت زده کرد
گفتنی است، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو، پایتخت لهستان که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت مستقیم پخش می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند. رئیس جمهوری آمریکا گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت باشد.
این در حالی است که پیش از این، مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند تغییر حکومت در روسیه هدف آنها نیست. پس از سخنان بایدن، کاخ سفید در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد منظور بایدن تغییر رژیم (حکومت) در روسیه نبوده است.
اما رئیس جمهوری آمریکا بعدا، اعلام کرد که از اظهاراتش مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین نباید در قدرت باقی بماند، عذرخواهی نمی کند و از آنها عقب نشینی نخواهد کرد. در سیاست آمریکا تغییری ایجاد نشده است.
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
بایدن خود را ناجی اروپا نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
بایدن خود را ناجی اروپا نامید
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала