افشای تاثیر گرم شدن کره زمین بر اقیانوس

© Fotolia / SdecoretИллюстрация конца планеты Земля
Иллюстрация конца планеты Земля - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
دانشمندان استرالیایی تاثیر گرم شدن هوا بر گردش آب های عمیق در اقیانوس ها را کشف کردند. افزایش درجه حرارت زمین، موجب کاهش گردش آب در اعماق دریا می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه سیدنی استرالیا اعلام نموند که گرمایش زمین که حدود 13 میلیون سال پیش رخ داده است، و گردش آب های عمیق در اقیانوس ها را به طور قابل توجهی تسریع کرده است.
نتایج این مطالعه علمی که در مجله Geology منتشر شده است که اقیانوس یک چهارم کل دی اکسید کرین را که هنگام سوزاندن سوخت های فسیلی منتشر می شود جذب می کند. موجودات پلانکتون از کربن محلول در آب دریا برای ساختن پوسته ها استفاده می کنند و وقتی می میرند، به ته می روند و در آنجا بزرگترین مخزن جدا شده کاربن روی زمین را تشکیل می دهند. با این حال، مشخص نشده است، که گرمایش جهانی چگونه ممکن است بر این روند تأثیر بگذارد.
Фигура спинозавра в парке развлечений Юркин Парк Трэвел в Казани - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
دلیل واقعی انقراض نسل دایناسورها در کره زمین اعلام شد
محققان داده های جمع آوری شده از حفاری 200 حلقه چاه را برای نقشه برداری از رسوبات اعماق دریا تجزیه و تحلیل کردند. گسست در رسوب‌گذاری نشان‌دهنده جریان‌های قوی آب عمیق است و رسوب‌گذاری مداوم با شرایط آرام‌تر همراه است. در واقع در طی 13 میلیون سال گذشته، با سرد شدن تدریجی زمین، شکستن رسوبات کمتر شده، یعنی گردش در اعماق دریا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. زمانی که دمای جهانی 3-4 درجه سانتیگراد بیشتر از امروز بود، گرما گردش در اعماق دریا بیشتر بود. افزایش درجه حرارت موجب کاهش گردش آب در اعماق دریا می شود.بر اساس یافته های محققان، اقیانوس های گرم تر به طور بالقوه در ذخیره کربن کارآمدتر هستند. با این حال، برای پیش بینی پیامدهای گرمایش جهانی مدرن و تأثیر آن بر اقیانوس جهانی، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала