آمریکا خود باعث و بانی تخریب هژمونی دلار

CC0 / Pixabay / دلار
دلار   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
ایالات متحده خود تخریب هژمونی جهانی دلار را آغاز کرده است که ثبات اقتصاد آمریکا بر آن متکی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "پولیتیکو"، رافائل پوچ مفسر و ستون نویس نشریه اسپانیا نوشت که ایالات متحده خود تخریب هژمونی جهانی دلار را آغاز کرده است که ثبات اقتصاد آمریکا بر آن متکی است.
به این ترتیب، وی در مورد مصادره و توقیف ذخایر طلا و ارز بانک مرکزی روسیه توسط ایالات متحده و متحدانش اظهار نظر کرد که فدراسیون روسیه در غرب نگهداری می کرد. نویسنده مقاله مطمئن است که ایالات متحده یک سیگنال واضح به تمام جهان ارسال کرد که باید منابع مالی خود را تحت محافظت قرار بدهند.
آمریکا با انجام چنین اقدامی، نشان می دهد که اگر سیاست‌های کشورها به مذاق واشنگتن خوش نیاید یا به دلیل تجارت آن ها با رقبای آمریکا، یا به این دلیل که درآمد خود را بسیار خوب بین مردم توزیع می کند، به شرکت های چند ملیتی آسیب می رساند، یا صرفاً می خواهد از نظر سیاسی و اقتصادی از ساختارهای تحت کنترل ایالات متحده مستقل باشد، می‌تواند ذخایر هر کشوری را مصادره کند.
افزایش 28.8 درصدی حجم مبادله کالا بین روسیه و چین   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
چین: آمریکا باید به جهان درباره اهداف پروژه‌های نظامی-بیولوژیک خود توضیح دهد
در این مقاله خاطرنشان می‌شود که چنین اقدامات ایالات متحده، باعث شد تا روس‌ها، چینی‌ها، بقیه اعضای بریکس و سایر کشورها به دنبال مکانیسم‌ها و ارزهای امن‌تر باشند و این یک چشم انداز دور نیست، بلکه فرایندی است که از قبل راه اندازی شده است.
نویسنده مقاله همچنین یادآور شد که هیچ یک از کشورهای بریکس به تحریم ها علیه روسیه نپیوسته اند. ترکیه عضو ناتو، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای آسیای غربی و مرکزی نیز از این تحریم ها حمایت نکردند.
علاوه بر این، عربستان سعودی نیز به نوبه خود در حال مذاکره با چین برای فروش نفت به یوآن است. نویسنده مقاله این سوال را مطرح می کند که آیا کنار گذاشتن دلار در تجارت نفت منجر به ورشکستگی آمریکا خواهد شد یا نه؟
گفتنی است، بتازگی ولادیمیر پوتین در جلسه ای با اعضای دولت گفت که مسکو پرداخت بهای گاز ارسالی به کشورهای غیردوست را فقط به روبل قبول می کند، زیرا عرضه کالاهای روسی به اتحادیه اروپا و ایالات متحده و دریافت پول به ارز آنها منطقی نیست. در عین حال، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه به عرضه گاز با حجم و قیمت های تعیین شده در قراردادها ادامه خواهد داد، زیرا برای اعتبار خود ارزش قائل است.
حمایت اتحادیه اروپا از کنفرانس امنیتی خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
حمایت اتحادیه اروپا از کنفرانس امنیتی خلیج فارس
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر میخائیل میشوستین قبلاً گفت، دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала