گاردین: غرب خود را با تحریم‌ ها علیه روسیه گرفتار کرده است

© AP Photo / Susan Walshگاردین: غرب خود را با تحریم‌ ها علیه روسیه گرفتار کرده است
گاردین: غرب خود را با تحریم‌ ها علیه روسیه گرفتار کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
نشریه گاردین در مقاله ای نوشت: آمریکا و متحدانش، خود را در دام تحریم های ضد روسیه گرفتار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، گاردین می نویسد: تحریم های آمریکا و متحدانش علیه روسیه به این واقعیت منجر می شود که کشورهای غربی در دام می اُفتند.
این نشریه می گوید: اهمیت روسیه برای کل جهان فراتر از اندازه آن به عنوان یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. تغییر جهت صادرات نفت، گاز و زغال سنگ روسیه از ایالات متحده و اتحادیه اروپا به واردکنندگان آسیایی یک شوک اقتصادی بزرگ خواهد بود.
نویسنده مقاله با اظهار نظر در مورد تصمیم روسیه برای ارائه پرداخت روبلی برای سوخت با کشورهای غیردوست، معتقد است که قیمت بالای انرژی سرمایه گذاری در صنایع استخراجی را برمی گرداند و این خطر روند انتقال کره زمین به سمت انرژی پاک را معکوس می کند. همانطور که این نشریه یادآوری می کند، روسیه منبع مهم ترین مواد معدنی است. علاوه بر این، بیش از ۲۵ کشور آفریقایی بیش از یک سوم گندم خود را از روسیه وارد می کنند.
این نشریه خاطرنشان می کند: واشنگتن اهرمی برای اعمال فشار بر سیستم مالی جهانی دارد، اما اغلب ایالات متحده نمی تواند در مورد اهداف تصمیم بگیرد. در عین حال، گاردین تاکید کرد که روسیه قادر خواهد بود فناوری های جدیدی را توسعه دهد و به لطف آنها از "قفس ژئوپلیتیک" خارج شود.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" خواند. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود تا جنایتکاران جنگی مسئول جنایات علیه غیرنظامیان در دونباس به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала