وزارت دفاع ترکیه درباره وضعیت دریای سیاه صحبت کرد

© AP Photoوزارت دفاع ترکیه درباره وضعیت دریای سیاه صحبت کرد
وزارت دفاع ترکیه درباره وضعیت دریای سیاه صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه: هیچ وضعیت اضطراری در دریای سیاه وجود ندارد، کشتی های مین یابی در حال انجام وظیفه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، حلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: هیچ وضعیت اضطراری در دریای سیاه وجود ندارد، کشتی های مین یابی در حال انجام وظیفه هستند.
پیش از این روزنامه استار ترکیه نوشته بود که حرکت یک جسم مین مانند در ورودی بسفر مشاهده می شود. بعداً وزارت دفاع ترکیه با تایید مین بودن اقلام کشف شده، از مذاکره با مسکو و کی‌یف در این زمینه خبر داد. تنگه به ​​روی حرکت کشتی ها بسته شد، بعداً مجددا حرکت کشتی ها از سر گرفته شد.
آکار به خبرنگاران گفت: "هیچ وضعیت اضطراری در دریای سیاه وجود ندارد. شناورهای ما برای جستجوی مین در حال انجام وظیفه هستند".
اف اس بی روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ارتش اوکراین پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، حدود 420 مین را در مسیرهای بندرهای اودسا، اوچاکوف، چرنومورسک و یوژنی نصب کرده است. این سرویس احتمال رانش مین های خارج شده از ریل به تنگه بسفر و بیشتر در دریاهای حوزه مدیترانه را رد نکرد. روزنامه حریت پیشتر گزارش داد که نیروی دریایی ترکیه به دنبال گزارش اف اس بی روسیه از کشتی ها خواسته است تا مین های در حال حرکت را ردیابی کنند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به نوبه خود گفت که وزارت دفاع این کشور اقدامات لازم را در رابطه با اطلاعات مربوط به مین های رانش در دریای سیاه انجام می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала