آذربایجان نیروهای خود را از منطقه فوروخ در قره باغ خارج کرد

© Sputnik / Mihail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر آذربایجان نیروهای خود را از منطقه فوروخ در قره باغ خارج کرد
آذربایجان نیروهای خود را از منطقه فوروخ در قره باغ خارج کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد: بعد از مذاکرات، طرف آذربایجانی یگان های خود را از منطقه شهرک فروخ در قره باغ خارج کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بولتن وزارت دفاع روسیه در مورد فعالیت نیروهای حافظ صلح روسیه در مناقشه قره باغ که در وب سایت وزارت دفاع روسیه منتشر شده است، ارتش آذربایجان دو بار آتش بس را در قره باغ نقض کرده و چهار نفر زخمی شدند.
در این گزارش آمده است: بر اساس نتایج مذاکرات، طرف آذربایجانی اقدام به خروج یگان های خود از منطقه شهرک فروخ کرد.
دو مورد نقض آتش بس توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در منطقه عسکران ثبت شد که در نتیجه این درگیری دو نفر از هر طرف مجروح شدند.
فرماندهی نیروی حافظ صلح روسیه با همکاری نمایندگان وب سایت این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که طرف های درگیر، وضعیت را تثبیت کرده است.
یک روز قبل، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش آذربایجان توافقات سه جانبه در مورد قره باغ را نقض کرده، وارد منطقه مسئولیت حافظان صلح روسی شده و از هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه به سمت یگان‌ های ارتش خودخوانده قره باغ شلیک کرده است.
بنابر اعلام این وزارتخانه، ارتش جمهوری آذربایجان در روزهای ۲۴ تا ۲۵ مارس "چهار حمله با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین از نوع بایراکتار-تی بی ۲" به واحدهای تشکیلات مسلح قره باغ کوهستانی در منطقه وارد کرد.
پیش از این، سرویس مطبوعاتی رئیس جمهوری ناگورنو-قره باغ به رسمیت شناخته نشده اعلام کرده بود که حکومت نظامی وضع شده است. وزارت دفاع ارمنستان باکو را به نقض توافقات سه جانبه در مورد قره باغ متهم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала