عربستان خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با حملات حوثی ها شد

© AFP 2023 / Fayez Nureldineعربستان خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با حملات حوثی ها شد
عربستان خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با حملات حوثی ها شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
عربستان سعودی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا نشست ویژه ای برای محکومیت حملات جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) علیه این کشور برگزار کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه تلویزیونی العربیه منتشر کرده است.
در این خبر آمده است:" نمایندگی عربستان سعودی در پیام خود به شورای امنیت خاطرنشان می سازد که حملات به این کشور توسط حوثی ها با حمایت ایران انجام می شود. شورا برای محکوم کردن حملات تروریستی [که توسط شورشیان انجام می شود، جلسه ای تشکیل می دهد. ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که تمام اقدامات را برای حفاظت از قلمرو خود انجام دهیم و از شورای امنیت می خواهیم که برای محکوم کردن حملات تروریستی که توسط شورشیان انجام می شود، جلسه تشکیل دهد".
افزایش بهای نفت در جهان به دنبال حملات نیروهای یمنی به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
افزایش بهای نفت در جهان به دنبال حملات نیروهای یمنی به عربستان
روز قبل، در هفتمین سالگرد آغاز تهاجم ائتلاف به رهبری ریاض به یمن، حوثی ها با استفاده از پهپادهای بمب گذاری شده و موشک های بالستیک، خاک عربستان سعودی را مورد حملات گسترده قرار دادند. در طول روز 25 مارس، آنها حدود 20 حمله انجام دادند. از جمله یک ایستگاه توزیع و یک کارخانه آب شیرین کن در استان جیزان مورد حمله قرار گرفت. تاسیسات آرامکوی سعودی در جده بیشترین خسارت را متحمل شدند، جایی که چندین انبار نفت در اثر خرابکاری ها آتش گرفت. به گفته طرف سعودی، این حادثه تلفات جانی نداشته است، اما آتش سوزی در جده هنوز خاموش نشده است.
وزارت انرژی پادشاهی سعودی پیش از این اعلام کرده بود که خود را از هرگونه جوابگویی و مسئولیت به خاطر وقفه در عرضه منابع انرژی به بازارهای جهانی به دلیل جملات مداوم حوثی ها مبرا می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала