سیاستمدار مشهور روس احتمال وقوع جنگ هسته ای را ارزیابی کرد

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه
دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد هیچ کس خواهان جنگ نیست، اما تهدید یک درگیری هسته ای همیشه وجود دارد، بنابراین ما باید یک سیاست مسئولانه را دنبال کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، مدودف گفت:"هیچ کس خواهان جنگ نیست، به ویژه جنگ هسته ای تهدیدی برای موجودیت تمدن بشری به طور کلی است. از این نظر، حرف آن دسته از تحلیلگران با وجود اینکه شاید تا حدودی وقیحانه باشد درست است که می گویند سلاح های هسته ای مانع از وقوع تعداد زیادی از درگیری ها در قرون 20 و 21 شد. این درست است. در واقع، چنین است."
به گفته وی، "بنابراین بدیهی است که تهدید همیشه وجود دارد".
وی افزود: من به عنوان یک فرمانده کل قوای سابق از ابعاد آن به خوبی آگاه هستم و همه مردم ما می دانند که اهداف تسلیحات هسته ای کشورهای ناتو، تاسیسات در خاک کشور ما هستند و کلاهک های ما به سمت اهداف واقع در اروپا و در ایالات متحده آمریکا نشانه می روند.. اما زندگی چنین است. بنابراین، باید همیشه به آن فکر کرد و یک سیاست مسئولانه را دنبال نمود."
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
تأثیر نامشخص تحریم ها بر روسیه، آمریکا را مجبور می کند به دنبال راه های دیگری باشد
مدودف بحران موشکی کوبا در سال 1962 را یادآور شد که "بر همه - بر رهبری ایالات متحده آمریکا، ناتو، اتحاد جماهیر شوروی، و پیمان ورشو" تأثیری هشیارکننده داشت.
مدودف گفت "در آن زمان واقعاً یک جنگ سرد وجود داشت، اکنون وضعیت، به نظر من، بدتر از آن زمان است، زیرا در آن زمان مخالفان ما سعی نمی کردند با چنین درجه خشم، وضعیت اتحاد جماهیر شوروی را به نقطه جوش برسانند".
نایب رئیس شورای امنیت تصریح کرد: از جمله هیچ تحریمی برای صنایع و کشاورزی به ویژه اقدامات محدودکننده شخصی اعمال نشده بود.
مدودف در پایان گفت: "هرگز به ذهن کسی خطور نکرده بود که برژنف، پادگورنی و کاسیگین (رهبران شوروی) را تحریم کند. آنها البته می‌دانستند که این کار بیهوده است، مثل الان، اما حداقل آن موقع مغز آنرا داشتند که این کار را انجام ندهند. اکنون همه در موقعیت ناخوشایندی قرار دارند. اما برای جلوگیری از هر گونه پیامدهای نامطلوب، از جمله موارد وحشتناکی مانند درگیری بین روسیه و ناتو، لازم است ارتباط برقرار شود. به نظر می رسد همه چیز تحریم شده است، همه در نوعی لیست (تحریمی) هستند."
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که 21 فوریه به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد و علیه غیر نظامیان نیست.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و جمعی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала