گزارش وزارت دفاع فدراسیون روسیه از روند عملیات ویژه، یک ماه پس از آغاز آن

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве
Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع فدراسیون روسیه یک ماه پس از آغاز عملیات ویژه اعلام داشت که وظایف مرحله اول این عملیات تکمیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه در مورد روند عملیات ویژه یک ماه پس از شروع آن گزارش داد: وظایف اصلی مرحله اول تکمیل شد، پتانسیل رزمی اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافت. نیروی هوایی و سیستم دفاع هوایی اوکراین تقریباً به طور کامل منهدم شد، نیروی دریایی این کشور وجود ندارد.
ستاد کل روسیه نیز به نوبه خود آزادسازی تقریباً کل قلمرو جمهوری لوهانسک و بیش از نیمی از جمهوری دونتسک و همچنین محاصره کی‌یف، خارکف، چرنیگوف، سومی و نیکولایف را اعلام کرد. منطقه خرسون و پیش از آن، منطقه زاپوروژیه تحت کنترل ارتش روسیه قرار گرفته بودند.
در عین حال، مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین ادامه دارد، اما همانطور که رئیس هیئت روسی، ولادیمیر مدینسکی، خاطرنشان کرد، اوکراین به دنبال طولانی کردن مذاکرات است و معتقد است که زمان به نفع آنهاست.
وزارت دفاع روسیه: در شب گذشته 51 تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
وزارت دفاع روسیه: در شب گذشته 51 تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شد
تلفات نیروهای اوکراین در یک ماه از آغاز عملیات به حدود 30 هزار نفر رسیده است که بیش از 14 هزار نفر آن جبران ناپذیر هستند، خسارات وارده توسط نیروهای بسیج شده و محلی که آموزش لازم را ندارند جبران می شود.
وزارت دفاع در خصوص تلفات ارتش روسیه اعلام داشت: 1351 سرباز روس کشته شدند و تقریباً 4000 نفر زخمی شدند.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала