گزارش و تحلیل

هدف زلنسکی از به آتش کشیدن اوکراین چیست؟

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
اشتراک
گو اینکه رسانه های غربی با درج اخبار کاذب تلاش می کنند از زلنسکی یک قهرمان بسازند اما واقعیت امر این است که هنر یک سیاست مدار و رئیس جمهوری در این است که بتواند با شناخت اولویت های سیاست خارجی کشور مطبوع خود کشور را حفظ کند.
اسپوتنیک - در لحظه های بحرانی است که مشخص می شود که آیا رئیس جمهوری ای درایت دارد یا نه.
اینکه رئیس جمهوری ای بدون درک واقعیت های بین المللی برای دیگران شاخ و شانه بکشد و بعد آتش به پا کند هنر نیست.
با توجه به رفتارها و کردارهای آقای زلنسکی بدیهی بود که در نهایت روسیه مجبور می شود واکنش نشان دهد و آنچیزی که امروزه مشاهده می کنیم رخ دهد.
حتی بسیاری باور دارند روسیه خیلی مراعات کرده و هنوز از توانمندی نظامی اصلی خود استفاده نکرده وگرنه امروزه شاید بسیاری از شهرهای اوکراین از روی زمین محو شده بود.
حدود ده سال پیش بود که آقای هنری کسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در دوران جنگ سرد مقاله ای را نوشت که در آن از اصرار آمریکا برای پیوستن اوکراین به ناتو انتقاد کرد و نوشت "سیاست خارجی، هنر شناخت اولویت‌هاست".
زلنسکی از برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در مورد دونباس و کریمه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
زلنسکی از برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در مورد دونباس و کریمه خبر داد
وی که هم سابقه بیشتری از بایدن در سیاست دارد و هم یهودی تبار است و با آقای زنلسکی هم دشمنی ندارد، در همین مقاله از سیاست های واشنگتن نسبت به موسکو شدیدا انتقاد کرده بود و پیش بینی کرده بود که ادامه این سیاست ها در اوکراین می تواند نه فقط موجب نابودی اوکراین گردد بلکه می تواند موجبات نابودی کل اروپا و حتی شاید جهان را فراهم کند.
مقاله آقای کسینجر زمانی نوشته شد که ماجرای کریمه پیش نیامده بود و دولتی در اوکراین مستقر بود که روابط خوبی با روسیه داشت و هیچ کس تصور نمی کرد که شرایط بخواهد روزی به جایی برسد که امروز به آن رسیده.
ولی ظاهرا از همان زمان آمریکایی ها نقشه نابودی اوکراین را کشیده بودند.
فردی مانند کسینجر که از پشت پرده های سیاست آمریکا با خبر است و همچنین شاگردانش در بسیاری از مناصب سیاسی آمریکا مستقر هستند قطعا اطلاعاتی در اختیار داشته که دیگران در اختیار نداشتند.
آنهایی که با سیاست آمریکا آشنایی دارند به خوبی می دانند که سیاست آمریکا مخصوصا سیاست خارجی آن توسط دولت سایه تدوین می گردد دولتی که با تغییر دولت ها در آمریکا تغییر نمی کند و دولت هایی که سر کار هستند از رئیس جمهوری گرفته تا وزیر خارجه تا ... همه مجری تصمیمات آن دولت در سایه هستند.
رومان آبراموویچ الیگارش روس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
رسانه: زلنسکی از بایدن خواست که آبرامویچ را تحریم نکند
آقای کسینجر هم جزو افرادی به حساب می آید که جزو تصمیم گیران آن دولت در سایه یا آنچه به آن Deep State میگویند است.
مشخص است از سالها قبل از جریان کریمه آمریکایی ها برای نابودی اوکراین برنامه چیده بودند و از همان زمان هم به دنبال عواملی بودند که ساز عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو را بزنند.
نه برای اینکه اوکراین را عضو اتحادیه اروپا و یا ناتو کنند، چون کلا آنها به دنبال چنین چیزی نبودند و نیستند بلکه برای اینکه اوکراین را به قربانی منافع خود تبدیل کنند.
امروزه هم برای همه پر واضح است که آنها اصلا نه در صدد عضویت اوکراین در ناتو و نه در اتحادیه اروپا بودند.
آنها فقط به دنبال احمقی بودند که باد اش کنند و سیاست هایشان را از کانال او پیاده کنند.
در این راستا هم هر کس احمق تر بهتر.
احتمالا بهتر از آقای زلنسکی هم برای چنین ماموریتی پیدا نمی شد چون قطعا برخی از آنهایی که حد اقل علقه میهن پرستی و دانش سیاسی را داشتند قبول نمی کردند به این شکل کل کشور را قربانی منافع آمریکا کنند.
بله منافع آمریکا، چون امروزه اگر توجه داشته باشید می بینید همه اتفاقاتی که چه در اوکراین و چه در اروپا رخ می دهد برای محقق نمودن منافع آمریکا است، نه منافع مردم اوکراین و نه حتی منافع مردم اروپا.
چند روز پیش اجلاسی برگزار شد که تصاویر آن همه جا منتشر شد و در آن رهبران کشورهای اروپایی با هم خوش و بش می کردند ولی کسی آقای بوریس جانسون را تحویل نمی گرفت، احتمالا بسیار از خوانندگان تصاویر را در گروه های اجتماعی مشاهده کرده اند.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
توصیه نخست وزیر اسرائیل به زلنسکی
شاید برخی ندانند دلیل اش چیست اما واقعیت امر این است که دیگر اعضای ناتو و کشورهای اتحادیه اروپا بسیار از رفتارها و سیاست های نخست وزیر انگلیس که حاضر شده کل اروپا را قربانی اهداف آمریکا کند ناراضی هستند.
امروزه حتی اگر به نوع حمایت غربی ها از تیم زلنسکی نگاهی گذرا بیاندازید می بینید که همه حرف و حدیث های آنها بر این مبنا است که این کار را می کنند تا مبادا دیگر کشورهای اروپایی با آنچه اوکراین مواجه شده مواجه شوند.
یعنی آنها عملا از اوکراین گذشته اند وهدف برای آنها اصلا بقای اوکراین نیست.
حتی توجه داشته باشید نوع تسلیحاتی که آنها برای اوکراین ارسال می کنند هم تسلیحاتی است که به اطاله جنگ کمک کند.
حال جالب تر اینکه زلنسکی هم در سخنرانی های خود، خود را شوالیه حمایت از اوروپا معرفی می کند و نه اوکراین.
کسی نیست به او بگوید که اوکراین را به باد دادی بس نیست می خواهی دیگر کشورهای اروپایی را نیز نابود کنی، اصلا هدف ات چیست؟
اگر آنها واقعا دلسوز مردم اوکراین بودند قطعا به دنبال آن می بودند که میانجی گری کنند و مساله را به صورت دیپلماتیک حل کنند نه اینکه روغن روی آتش بریزند و از شعله ور تر شدن آن لذت ببرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала