امیرعبداللهیان: نسبت به نتایج مذاکرات وین خوشبین هستیم

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در دیدار نخست وزیر لبنان اظهار داشت که نسبت به نتایج مذاکرات وین خوشبین و در عین حال جدی هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی‌ها با مقامات عالیرتبه لبنان، عصر پنج شنبه با "نجیب میقاتی" نخست وزیر این کشور دیدار کرد.
در این ملاقات امیرعبداللهیان بر آمادگی ایران جهت همکاری متقابل با لبنان به منظور رفع نیاز‌های این کشور در زمینه انرژی از جمله در زمینه برق و گاز تاکید کرد و افزود: در این راستا علاقمند به توسعه مناسبات با لبنان هستیم
وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد: در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر دستیابی به مطالبات بر حق خود، از خطوط قرمز ترسیم شده - که عدم گذشت از منافع و حقوق مردم کشور می‌باشد - عبور نخواهد کرد. ما نسبت به نتایج مذاکرات وین خوش‌بین و در عین حال جدی هستیم. از نظر ما توافق باید به گونه‌ای باشد که لغو تحریم‌ها به صورت حداکثری انجام پذیرد. ما می‌خواهیم توافقات به صورتی باشد که منطقه از آن بهره‌مند شده و روابط خوب ما با کشور‌های منطقه گسترش یابد.
گروسی: در شرف رسیدن به توافق در وین هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
گروسی: در شرف رسیدن به توافق در وین هستیم
در این دیدار نخست وزیر لبنان نیز نسبت به موفقیت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده و تاثیرات مثبت آن بر منطقه و از جمله لبنان را مورد تاکید قرار داد.
نجیب میقاتی همچنین از گفتگو‌های میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال و اظهار کرد: لبنان از حل اختلافات میان دو کشور بهره‌مند خواهد شد.
وی از دیپلماسی منطقه‌ای ایران در جهت کاهش تنش و رفع سوءتفاهمات تمجید به عمل آورد. در این دیدار جمعی از وزیران لبنانی حضور داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала