گزارش و تحلیل

ادعا فقط برای کاسبی

© Sputnik / Shiva Abshenassتلاش صد ساله استعمارگران برای اختلاف افکنی در خلیج فارس
تلاش صد ساله استعمارگران برای اختلاف افکنی در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
اشتراک
یکی از نکاتی که سالها است بحث و جدل در باره آن میان ایران و کشورهای عربی وجود دارد عنوان "خلیج فارس" است.
در واقع این بحث و جدل قبل از انقلاب توسط رئیس جمهوری اسبق مصر جمال عبد الناصر شروع شد، زمانی که وی برای اذیت شاه ایران عنوان جعلی خلیج عربی را به جای نام واقعی خلیج فارس استفاده کرد و دیگر کشورهای عرب که با ایرانی ها خصومت داشتند همین را مستمسک قرار دادند و شروع کردند این عبارت جعلی را تکرار کردن.
نکته ای که بسیاری متوجه آن نمی باشند این است که استفاده از عبارت و یا عنوان "خلیج فارس" توسط ایرانی ها به این دلیل نیست که آنها به دنبال بحث قومی گرایی هستند چون کشور ایران یعنی کشوری که ترکیب شده از چندین قوم از اقوام مختلف است و عرب ها یکی از اقوام ایرانی می باشند و هستند.
بحث در این است که هدف برخی اعراب از مطرح کردن این عنوان جعلی این بوده که ایرانی ها را آزار دهند و خوب از همان زمان هم این جدل میان ایران و اعراب شروع شد.
حتی پس از انقلاب برخی از آنهایی که خیلی در جریان ماجرا نبودند پیشنهاد دادند عنوان "خلیج اسلامی" برای این خلیج استفاده شود که بعدا برخی دیگر آنها را متوجه کردند که بحث روی عبارت نیست بلکه بحث روی حقانیت ایرانی ها است.
جالب اینکه، برخی که هویت و تاریخ و فلسفه ایرانزمین یا جریان ایرانشهر را فراموش کرده اند و قبل و بعد انقلاب به فرهنگ سفر کرده اند امروزه برای اینکه خود را از ایران جدا کنند وقتی از آنها سوال می کنند کجایی هستی اظهار می دارند که اهل پرشیا (فارس) هستند، آن خارجی بد بخت هم میرود روی نقشه نگاه می اندازد وهر چی می گردد جایی به نام پرشیا پیدا نمی کند.
از آن جالب تر اینکه بسیاری از اینها ادعای سلطنت طلبی دارند و حتی ذره ای درباره اینکه چرا رضا شاه نام پرشیا را به ایران تغییر داد را نمی دانند.
تالار کنسرت موزه پوشکین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
ماجرای جنجالی کنسرت خواننده پاپ ایرانی در دبی و نخواندن آهنگ خلیج فارس +ویدئو، عکس
از همه اینها جالب تر اینکه برخی از اینها کلا از قوم فارس نیستند ولی ادعای فارس بودن می کنند وبعد وقتی کشور غریبه ای کاری بر علیه ایران می کند آنطرفی می شوند.
مقوله طرفداری و یا مخالفت با نظام جمهوری اسلامی یک مقوله است و مقوله طرفداری و حمایت از هویت ملی جمعی ایرانی ها بحث دیگری است.
بنده جزو افرادی هستم که باور دارم هر ایرانی حق دارد طرفدار و یا مخالف یک ساختار سیاسی باشد اما وقتی که بحث به ایرانی بودن می رسد هر کس ایران را می خواهد باید برای آن هم تعصب داشته باشد و قلب اش که هیچ بلکه کل وجود اش برای ایران بتپد، ایران باید مرز همه دشمنان باشد.
هر آنکه برای ایران تعصب ندارد حق ادعای ایرانی بودن و یا به قول بی هویت ها پرشین بودن را ندارد.
منظورم به آنهایی است که وقتی جمهوری اسلامی ایران از حقانیت ایران و ایرانی دفاع می کنند و آرزوهای دیرینه مردم ایرانزمین را محقق می کند به جای اینکه درک کنند که خواستگاه تاریخی ایرانی ها چه بود در صف دشمنان ایران قرار می گیرند.
بچه که بودم در لبنان درس می خواندم و در مدرسه هر وقت جایی باید از عبارت جعلی خلیج عربی در درسها استفاده می کردم نام واقعی خلیج فارس را می نوشتم، حتی کار به جایی رسیده بود که یک معلم بسیار متعصب عرب داشتیم به من می گفت اگر یکبار دیگر در دیکته از این عبارت استفاده کنی به جای یک نمره دو نمره برایت کم می کنم، و من علیرغم بچه بودنم به او می گفتم به جای دو نمره ده نمره هم کم کنی باز هم از عبارت جعلی استفاده نمی کنم، یک بار خیلی عصبانی شد و گرفت مرا کتک هم زد ولی باز هم حاضر نبودم از عبارت جعلی استفاده کنم.
این روزها هم خیلی زیاد پیش می آید که برخی رسانه های عربی برای انجام مصاحبه حتی به صورت علنی می خواهند که برای شرکت در برنامه هایشان از عبارت جعلی استفاده کنم و یا اینکه حد اقل عبارت ناقص "خلیج" استفاده کنم که برای بینندگان آنها حساسیت نداشته باشد، ولی به آنها می گویم شما میتوانید بروید با فرد دیگری مصاحبه کنید که حاضر باشد از عبارت جعلی استفاده کند، اگر با من می خواهید مصاحبه کنید من با افتخار از نام خلیج فارس استفاده می کنم.
نه به دلیل اینکه بنده از قوم فارس هستم، چون نیستم، وافتخار دارم وهمه هم می دانند که از قوم اصیل عرب ایرانی هستم وهمانقدر برای ایرانی بودنم مدعی هستم که فارس و لر و کرد و آذری و بلوچ و ... مدعی می باشند.
من هم مثل دیگر هموطنان ایرانی خودم از اقوام دیگر ایرانی آرزو داریم تا بتوانیم ذره ای از دین شهدایی که رفتند در جبهه های جنگ شهید شدند تا یک وجب از خاک ایرانزمین دست دشمنان نیافتد را ادا کرده باشیم.
آنهایی که از اقوام عرب و فارس و لر و کرد و بلوچ و آذری و ... بودند و رفتند همه شان از ایران دفاع کردند و شهید شدند.
Люди на концерте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
دو خواننده پاپ ایرانی در اکسپو دبی روی صحنه می‌روند +ویدئو، عکس
اینها می خواهند هویت مملکت من را تحقیر کنند و من حاضر هستم بمیرم اما گزندی به هویت مملکت من نرسد.
حاضر نیستم برای چندرغاز پول از یک عبارت جعلی که جوانان مملکت من برایش خون ریخته اند استفاده کنم.
برای من جای تعجب دارد چگونه یکی از خوانندگان مدعی ایرانی بودن حاضر می شود برود و وطن و هویت خود را به عرب ها بفروشد ووقتی که جوانان در آنجا از او تقاضا می کنند آهنگ خلیج فارس را بخواند از ترس اینکه مبادا پرداختی اش کم شود آنرا نمی خواند و بعد می رود توجیه می کند که وی سیاسی نیست.
سیاسی نبودن بخورد تو سرتان، وطن فروشان، دفاع از هویت ملی سیاسی بودن و یا سیاسی نبودن ندارد.
چند روز پیش یک نمایشگاه نظامی در قطر برگزار شد، آمریکایی ها هم بسیار از حضور مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایندگی از ایران در این نمایشگاه ناراحت بودند.
در فیلم ها و تصاویر دیدم در آن سپاه انقلاب اسلامی عکس وماکت یک ناوچه ایرانی با نام خلیج فارس را گذاشته بود و سرتاسر غرفه ایران پر از عنوان پر افتخار خلیج همیشه فارس بود تا چشم هر کس که نمی تواند ببیند کور شود.
شاید وطن فروشان ندانند اما بقیه باید بدانند، اینکه امروزه برخی کشورهای عرب همجوار ایران جلز و ولز می کنند که ایران به دریای مدیترانه رسیده به این دلیل است که آنها می دانند آرزوی دیرینه ایرانی ها این بوده که پس از چند هزار سال پایشان را در آب دریای مدیترانه بگذارند و یاران شهید سپهبد قاسم سلیمانی با افتخار این کار را کردند.
وقتی که دشمنان می آیند و شعارهایی مانند "نه غزه نه لبنان" را مطرح می کنند به دلیل این است که آنها متوجه هستند ایران چه کرده، وطن فروش ها هم متوجه هستند که برای راضی نگاه داشتن اربابانشان این کارها و شعارها برایشان نان و آب دارد، می ماند برخی ساده لوح ها که متوجه نیستند و گول این شعارها را می خورند.
ایرانی بودن به ایران ایران گفتن نیست به عمل است.
آنهایی که آنطرف آب نشسته اند و منتظر هستند نظام جمهوری اسلامی سرنگون شود و دشمنان مردم ایران به آنها پست و مقام بدهند و با سلام و صلوات به ایران بیاید و حکومت کنند باید متوجه باشند چرا ملت ایران آنها را قبول ندارند و چرا آنها هیچ وقت نمی توانند به آرزوی خود برسند.
مردم ایران به عمل جمهوری اسلامی و مخالفان جمهوری اسلامی نگاه می کنند.
وطن فروشان باید متوجه باشند وقتی مردم غیر ساده لوح می بینند آنها آنقدر وطن فروش هستند که هویت خود را پنهان کنند بدیهی است به آنها پشت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала