پنج سال حبس برای اینفلوئنسر‌های استرالیایی ناقض قوانین تبلیغات مالی +عکس، ویدئو

© AP Photo / Ross Dettmanاز کار افتادن اینستاگرام
از کار افتادن اینستاگرام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
استرالیا اعلام کرد چهره‌های شبکه‌های اجتماعی در صورت نقض قوانین در زمینه مشاوره و تبلیغات مالی تا ۵ سال به حبس محکوم خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا هشدار داد که چهره‌های شاخص اینستاگرام و تیک تاک که بدون مجوز توصیه‌های مالی ارائه می‌دهند ممکن است با حبس مواجه شوند. بر اساس این بخشنامه جدید، چهره‌های معروف شبکه‌های اجتماعی که از طریق لینک، مخاطبان را به صفحه کارگزاران آنلاین هدایت و از این طریق کسب درآمد می‌کنند، از این پس به مجوز نیاز دارند.
اینفلوئنسر‌های مالی از قدرت قابل توجهی در میان جوانانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، برخوردارند. نظرسنجی سال پیش کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا نشان داد که یک سوم استرالیایی‌های ۱۸ تا ۲۱ ساله یک نفر را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و ۶۴ درصد دیگر نیز رفتار خود را بر اثر پست‌های این چهره‌های شاخص مالی تغییر داده‌اند.
محبوبیت این چهره‌ها که به "فینفلوئنسرها" معروفند باعث شده که سبک زندگی مجلل آن‌ها به کام افراد خوش بیاید و جمعیت جوانان را شیفته سبک زندگی خود کند. این شخصیت‌ها تصاویری از ماشین‌های اسپرت و قایق‌های تفریحی خود منتشر می‌کنند و از این طریق جمعیت هدف را به دنیای پیچیده سرمایه گذاری سوق می‌دهند. ماه گذشته نیز یک نهاد ناظر در انگلیس خواستار احتیاط در مورد استفاده از چهره‌های معروف شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی محصولات مالی شد و اعلام کرد که شرکت‌ها باید قبل از تبلیغ دادن به آنها، مشاوره‌های حقوقی لازم را انجام دهند.
کاربران ایرانی عنوان می‌کنند این یک نمونه تبلیغ برای مسدود کردن اینترنت و حمایت از طرح صیانت از فضای مجازی است اما باید توجه کرد در جایی همچون استرالیا برای این موضوع قانون وضع می‌شود که افراد رعایت کنند اما در ایران طرح صیانت، طرحی که خلاف نظر غالب شهروندان ایرانی است برای اجرایی شدن در حال شور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала