وزارت خارجه روسیه: نشست "ترویکای آستانه" در تهران همچنان در دستور کار می باشد

© Photo / IRNAوزارت خارجه روسیه: نشست "ترویکای آستانه" در تهران همچنان در دستور کار می باشد
وزارت خارجه روسیه: نشست ترویکای آستانه در تهران همچنان در دستور کار می باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
سرگی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که نشست سران "تروئیکای آستانه" درباره حل و فصل سوریه همچنان در دستور کار است و زمان آن در حال هماهنگی است.
به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه سرگی ورشینین گفت : "اجلاس تروئیکای آستانه در تهران همچنان در دستور کار است و تاریخ آن در حال توافق است. واضح است که تاخیرهایی وجود داشته است، اما این قالب همچنان معتبر است، ما آن را ضروری و مورد تقاضا می دانیم."
پیش از این، در هفدهمین اجلاس آستانه هیات ایرانی و روسی با یکدیگر دیدار داشتند و مقرر شد اجلاس سران آستانه در ابتدای سال جدید میلادی در تهران برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در هفدهمین اجلاس آستانه، هیأت ایرانی به ریاست علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با هیأت روسی به ریاست الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه روسیه در امور سوریه دیدار داشتند و مقرر شد اجلاس سران آستانه در ابتدای سال جدید میلادی در تهران برگزار شود.

به گزارش این خبرگزاری، در این نشست مسائل مختلف سوریه از جمله "وضعیت در ادلب و جنوب ، تشکیل جلسه هفتم قانون اساسی، تجاوزات اسراییل به سوریه، خروج آمریکا از عراق و سوریه و پیگیری نتایج سفر هیات روسی به تهران" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
روسیه از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه مذاکرات وین استقابل کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2021
روسیه از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه مذاکرات وین استقبال کرد


طرفین با تاکید بر لزوم حفظ سیادت و حاکمیت سوریه، بر تشکیل جلسه آتی کمیته قانون اساسی تاکید کردند. طرف ایرانی خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه را مورد تاکید مجدد قرار داد.

بر این اساس، در اولین روز نشست آستانه، هیأت ایران همچنین با هیأت ترکیه ای نیز دیدار و درباره مسائل مختلف گفتگو کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала