هشدار بایدن در باره بحران غذایی به دلیل حوادث اوکراین

© REUTERS / Elizabeth Frantz حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو
 حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد تهدید بحران غذایی روسیه و اوکراین را "سبد نان" اروپا خواند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت که "ما در مورد کمبود مواد غذایی صحبت کردیم و این واقعی است". او روسیه و اوکراین را "سبد نان" اروپا خواند و افزود " بهای تحریم ها را نه تنها روسیه، بلکه بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی نیز می پردازند".
بایدن افزود که این موضوع را با همکاران خود در گروه 7 در میان گذاشته است. وی تصریح کرد که ایالات متحده و کانادا آماده هستند برای به حداقل رساندن پیامدهای بحران اوکراین برای امنیت غذایی مساعدت کنند.
تعدادی از کشورهای غربی به دلیل اوکراین تحریم های جدیدی را علیه فدراسیون روسیه وضع کرده اند. تعدادی از شرکت های خارجی خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی کارخانه ها و تولیدی در فدراسیون روسیه را اعلام کردند.
نانوایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
آیا در ایران کارت نان صادر خواهد شد؟
همانطور که قبلاً در کرملین گفته شد، تحریم های غرب بسیار جدی هستند، روسیه از قبل برای آنها آماده شده بود، تحریم ها نیاز به تجزیه و تحلیل و هماهنگی بخش ها به منظور توسعه اقدامات واکنشی دارند که منافع فدراسیون روسیه را تامین کند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала