رسانه: ایران با شروط آمریکا برای خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی موافقت نکرده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سپاه پاسداران
سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
اکسیوس مدعی شد مقامات آمریکایی برای حصول توافق در مذاکرات وین "تا پایان تعطیلات نوروز" منتظر می‌مانند.
به گزارش اسپوتنیک، وب‌سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از دو منبع مطلع آمریکایی و یک مقام اسرائیلی نوشت ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفته است.
به نوشته اکسیوس، در حالی که توافق برای احیای برجام "تقریبا کامل شده" درخواست ایران از رئیس جمهور آمریکا برای پاک کردن نام سپاه از فهرست تروریستی، یکی از آخرین اختلافات باقی‌مانده میان تهران و واشنگتن است.
بر اساس این گزارش، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مذاکراتی که به صورت غیرمستقیم با ایران و توسط انریکه مورا، هماهنگ‌کننده امور دیپلماتیک اتحادیه اروپا انجام داده، درخواست ایران برای حذف نام سپاه از این فهرست را مورد بحث قرار داد.
اکسیوس اضافه کرد که یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم این بود که ایران به کاهش تنش در منطقه تعهد بدهد.
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
مقام سابق اسرائیل: توافق در وین برای اسرائیل هزینه سنگین دارد
اما دو منبع مطلع آمریکایی و یک مقام اسرائیلی مدعی شده اند مقامات ایران به جای تعهد دادن به اعلام عمومی این امر که تنش در منطقه کاهش خواهد یافت، پیشنهاد کرده‌ که یک نامه ضمنی غیرعلنی در این باره به دولت آمریکا ارائه کند.
این منبع خبری افزود: ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه اعلام داشت که ایالات متحده تا پایان تعطیلات دو هفته‌ای نوروز منتظر است تا مشخص کند آیا ایران مایل است به خواسته‌های خود ادامه دهد یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала