در آمریکا خواستار مجازات عربستان به دلیل "حمایت از روسیه" شدند

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا خواستار مجازات عربستان به دلیل "حمایت از روسیه" شد
آمریکا خواستار مجازات عربستان به دلیل حمایت از روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
نشریه فارین پالیسی می نویسد: در عربستان سعودی مسکو را به واشنگتن ترجیح داده اند و آمریکا به این دلیل باید ریاض را مجازات کند.
به گزارش اسپوتنیک، فارین پالیسی خاطرنشان می کند بایدن با استفاده از فرصت، باید اساساً در روابط آمریکا با پادشاهی سعودی تجدید نظر کرده، فروش تسلیحات به ریاض را متوقف و قراردادهای تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی این کشور را لغو کند.
به نوشته این مجله، عربستان سعودی پس از "بهار عربی" شروع به تقویت روابط با روسیه و چین کرده است. اما با این حال، ایالات متحده به حمایت از دولت سعودی به ویژه در زمینه امنیت ادامه داد. به همین دلیل، سعودی ها این احساس را پیدا کردند که ایالات متحده بیش از آنها به این مشارکت نیاز دارد.
واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
آمریکا، همکاری روسیه و عربستان را خطرناک می داند
نشریه فارین پالیسی تاکید می کند: "چنین دیدگاهی عربستان را به تقویت بیشتر مشارکت با روسیه و چین سوق می دهد زیرا او (ولیعهد محمد بن سلمان) معتقد است که دولت آمریکا چاره ای ندارد و به حمایت از او ادامه خواهد داد.
فارین پالیسی خاطرنشان می کند که ادامه تقویت روابط بین روسیه و عربستان سعودی ضرر بزرگی برای ایالات متحده خواهد بود.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که 21 فوریه رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد و علیه غیر نظامیان نیست.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و جمعی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ های آنها را مسدود کرده و دسترسی به رسانه های روسی اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала