کارشناس چینی نقطه شروع سقوط دلار را اعلام کرد

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر علت گرانی دلار در ایران
علت گرانی  دلار در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
کارشناس چینی: تغییر ارزی آرامکو عربستان از دلار به یوان یک انفجار واقعی خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Huánqiú Shibao، ژانگ یوگی، رئیس دانشکده مالی و تجارت بین‌الملل در دانشگاه شانگهای، گفت: تغییر ارزی آرامکو به یوآن به جای دلار در تجارت با چین، یک انفجار واقعی برای بازار نفت با عواقب جدی برای سیستم مالی مدرن خواهد بود.
به گفته وی، پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر استفاده عربستان از یوان برای مبادلات مالی نفتی با چین و گفتگوی روسیه و هند برای ایجاد مکانیزم پرداخت تجاری روپیه-روبل، افکار عمومی غرب در کل شروع به صحبت از تضعیف هژمونی دلار در بازار جهانی نفت کردند.
یوگی معتقد است که آرامکو سعودی، شرکتی با درآمد بیش از 350 میلیارد دلار، اگر آرامکو عربستان سعودی از دلار به یوان با چین مبادله کند، بر بازار جهانی تجارت کالاهای انرژی تأثیر خواهد گذاشت. این کارشناس گفت: "این یک انفجار واقعی خواهد بود. بنابراین، چنین پیش بینی هایی در رسانه های غربی بیشتر شبیه آزمایش های سیگنال از پیش آماده شده است".
یوگی خاطرنشان کرد: طبق برخی مطالعات، چرخه ارز کشور که به عنوان ارز غالب بین المللی عمل می کند، معمولاً حدود 100 سال است. او گفت: "اگر این دیدگاه درست باشد، زمان بسیار کمی باقی مانده تا چرخه سود هژمونیک دلار از زمان پیدایش سیستم برتون وودز در سال 1944 سقوط کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала