دلیل واقعی انقراض نسل دایناسورها در کره زمین اعلام شد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Фигура спинозавра в парке развлечений "Юркин Парк Трэвел" в Казани
Фигура спинозавра в парке развлечений Юркин Парк Трэвел в Казани - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
تیمی از محققان بین‌المللی از دانشگاه سنت اندروز در بریتانیا و همچنین دانشگاه‌های سیراکوز، بریستول و تگزاس در ایالات متحده نظریه جدیدی درباره مرگ دایناسورها در کره زمین ارائه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان معتقدند که علت واقعی مرگ دایناسورها سقوط یک سیارک بزرگ نیست، بلکه انتشار گازهای گوگرد است که به دنبال این رویداد رخ داده است. آنها در مقاله ای که در مجله PNAS منتشر شد در این باره نوشتند.
چرا نصب آنتی ویروس در گوشی های هوشمند الزامی نیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
چه کسانی در شرکت "آی بی ام" دایناسور هستند؟
به گفته دانشمندان، پس از یک ضربه قوی ناشی از سقوط سیارک چیکسولوب (Chicxulub) در 66 میلیون سال پیش، مقدار زیادی گاز سولفوریک در جو منتشر شد که سال ها در کره زمین حفظ شده و این سیاره را به شدت خنک کرد. علاوه بر این، این مقدار گاز باعث باران اسیدی و کاهش نور رسیده به کره زمین شد. این منجر به اختلال در فتوسنتز شد که برای گیاهان و پلانکتون های دریایی که اساس زنجیره غذایی ، حیاتی است.
اثرات اولیه این ضربه به صورت مقادیر عظیم گرد و غبار سنگ، دوده و آتش سوزی های جنگل بروز کرد. اما گازهای گوگرد نقش بسزایی در سرد شدن بیش از حد کره زمین ، کاهش نور خورشید و تغییر ترکیب شیمیایی اقیانوس داشته اند. کارشناسان خاطرنشان کردند که این مجموعه دلایلی بود که منجر به مرگ دسته جمعی دایناسورها شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала