گزارش و تحلیل

اسرائیل به دنبال قربانی و فدایی

© Sputnik / Vladimir Astapkovichپرچم اسرائیل
پرچم اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
اشتراک
به نظر می رسد پس از اینکه نخست وزیر اسرائیل از هل دادن آمریکا برای جنگ با ایران تا آخرین سرباز آمریکایی مأیوس شده امروزه به دنبال دیگران در منطقه راه افتاده تا ببیند آیا می تواند میان آنها قربانی و فدایی پیدا کند یا نه.
علیرغم اینکه رئیس جمهوری مصر و ولیعهد امارات تلاش کردند وحتی از نفتالی بنت خواستند که درباره اجلاس شرم الشیخ مطلبی بیان نشود اما اسرائیلی ها هنوز هواپیمای بنت به تل آویو بر نگشته بود از طریق رسانه هایشان اعلام کردند که این اجلاس برای مخالفت با توافق احتمالی در وین و مقابله با ایران بوده.
اسرائیلی ها حتی پا فراتر گذاشته و اعلام کردند که در صدد تشکیل ائتلاف با این کشورها بر علیه ایران می باشند.
گویند، زمانی یک بچه دهاتی تصمیم گرفت برود خاستگاری دختر شاه.
وقتی برگشت همه از او سوال کردند چه شد؟
گفت پنجاه درصد کار حل شد.
همه اهل روستا خوشحال از اینکه چه بچه زرنگی در روستایشان بزرگ کرده اند و جمع شدند و از او سوال کردند چه شده که پنجاه درصد کار را در همان ملاقات اول حل کرده.
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
مقام سابق اسرائیل: توافق در وین برای اسرائیل هزینه سنگین دارد
او هم در پاسخ گفت من که قبول دارم، شد پنجاه درصد می ماند دختر شاه که می شود پنجاه درصد دیگر.
ظاهرا جریان اسرائیلی ها هم مانند خواستگاری دختر شاه شده.
طبق گفته برخی دوستان اماراتی ها هم بلافاصله با ایرانی ها تماس گرفتند واعلام کردند که در هیچ برنامه ای علیه ایران مشارکت نخواهند داشت و به حسن همجواری خود با ایران احترام می گذارند.
به هر حال هیچ کس نداند اماراتی ها خودشان به خوبی می دانند که هدف اسرائیلی ها این است که آنها را قربانی سیاست های خود در قبال ایران کنند.
مصری ها هم از کانال های مختلف به ایرانی ها تاکید داشته اند که در این اجلاس به اسرائیلی ها گفته اند حاضر نیستند سربازان آنها فدایی مقاصد و اهداف اسرائیل شوند و آنها هم باور دارند بودن یک توافق، حتی بد، به از نبود یک توافق است.
به هر حال نباید فراموش کرد که امروزه جریان اوکراین از یک سو و آب گیری سد النهضه از سوی اثیوپی برای مصری ها اهمیت حیاتی دارد و آنها منافعی برای درگیری با ایران و قربانی کردن سربازهای خود به جای اسرائیلی ها ندارند.
مصر بزرگترین وارد کننده گندم به حساب می آید و دولت آن برای کنترل قیمت نان مجبور است مبالغ هنگفتی سوبسید پرداخت کند که با توجه به افزایش قیمت گندم به دلیل جریان اوکراین می توان گفت امروزه فشار زیادی بر دولت مصر وارد می شود تا قیمت نان که قوت اصلی مردم این کشور است را بتواند کنترل کند چون اگر قیمت نان در این کشور جابه جا شود، مانند دیگر کشورها، قطعا دولت ما مشکلات عدیده و شورش های مردمی مواجه خواهد شد و از طرف دیگر چون اثیوپی آبگیری سد را شروع کرده و حجم آب رود نیل که به مصر سرازیر می شود کاهش یافته امکان افزایش تولید گندم در مصر هم میسر نیست.
نکته ظریفی که در این جریان وجود دارد این است که سد النهضه توسط شرکت های اسرائیلی و با سرمایه گذاری اماراتی ایجاد شده و امروزه توسط این دو اداره می شود و بدیهی است به دلیل این شرایط مصری ها خیلی دل خوشی از اسرائیل و امارات ندارند تا بخواهند با آنها وارد یک ائتلاف کذایی با ایران شوند.
طی سالهای اخیر اسرائیلی ها به شکل های مختلف تلاش کردند تا بتوانند ائتلاف هایی بر علیه ایران ایجاد کنند و به نوعی با قربانی کردن دیگر و فدا کردن سربازهای دیگران با ایران به مقابله بپردازند.
حمله دو ماه پیش به انبار پهپادهای ایران با اسرائیل مرتبط است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
حمله دو ماه پیش به انبار پهپادهای ایران با اسرائیل مرتبط است
علیرغم همه سر و صداها و تهدید هایی که اسرائیلی ها بر علیه ایران راه انداخته اند آنها به خوبی متوجه هستند که نمی توانند چه تنهایی چه با ائتلاف با دیگر بازیگران موجود در میدان حریف ایران شوند.
البته آمریکایی ها بهتر از آنها این مساله را درک کرده اند و به همین دلیل ترجیح می دهند به جای اینکه وارد بازی اسرائیل شوند به نوعی بتوانند با ایرانی ها کنار بیایند.
البته فقط آمریکایی ها نیستند که به چنین نتیجه ای رسیده اند بقیه هم در منطقه به این نتیجه رسیده اند وظاهرا فقط برخی مقامات اسرائیلی مانده اند که حاضر نیستند واقعیت را بپذیرند.
واقعیت این است که دوره احمق ها به پایان رسیده و هیچ کس حاضر نیست نه فدای اسرائیل شود و نه برای اسرائیل قربانی بدهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала