واکنش وزارت خارجه ژاپن نسبت به امتناع روسیه از گفتگوی پیمان صلح

© REUTERS / Issei Katoیوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن
یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
وزارت خارجه ژاپن امتناع روسیه از گفتگو در مورد پیمان صلح را ناعادلانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن، موضع مسکو را غیرقابل قبول و ناعادلانه خواند که واکنش توکیو به اقدامات روسیه در اوکراین را با توسعه بیشتر روابط دوجانبه مرتبط دانست.
رئیس وزارت امور خارجه در نشست خبری افزود: ما به شدت در این زمینه اعتراض داریم. موضع مربوطه توسط یامادا معاون وزیر امور خارجه به سفیر روسیه، آقای گالوزین ابلاغ شد.
به گفته هایاشی، توکیو همچنان عملیات روسیه در اوکراین را "نقض فاحش قوانین بین المللی" و "کاملا غیرقابل قبول" می داند.
وزیر امور خارجه ژاپن تائید کرد که روش دولت ژاپن برای حل مسئله ارضی با روسیه و انعقاد پیمان صلح بدون تغییر باقی می ماند.
روسیه از مذاکره درباره پیمان صلح با ژاپن خودداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
روسیه از مذاکره درباره پیمان صلح با ژاپن خودداری می کند
در عین حال، وی اذعان کرد که وضعیت در حال حاضر کاملاً مناسب نیست که بتوان در مورد هرگونه چشم اندازی برای گفتگو در مورد یک معاهده صلح صحبت کرد. این دیپلمات تاکید کرد که تحریم های ژاپن نتیجه اقدامات مسکو است.
یک روز قبل، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در واکنش به اقدامات غیردوستانه توکیو، از ادامه مذاکرات در مورد معاهده صلح، توقف سفر بدون روادید برای شهروندان ژاپنی به جزایر کوریل جنوبی و خروج از گفتگو برای ایجاد معاهده فعالیت های اقتصادی مشترک در جزایر کوریل جنوبی خودداری می کند.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی تحریم‌ های اقتصادی گسترده‌ ای را علیه روسیه اعلام کردند، در درجه اول علیه بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته. بسیاری از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در این کشور متوقف خواهند کرد.
ژاپن همچنین بسته های متعددی از محدودیت ها را معرفی کرده است. آنها ده ها مقام و شرکت و همچنین صادرات کالا را تحت تأثیر قرار دادند. علاوه بر این، در ۱۶ مارس، نخست وزیر فومیو کیشیدا اعلام کرد که روسیه از پرطرفدارترین کشور در تجارت کنار گذاشته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала