استفاده از کِرم برای تشخیص سلول های سرطانی

© Depositphotos.com / Lightsourceدلیل دشواری معالجه سرطان
دلیل دشواری معالجه سرطان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
یک دستگاه مبتنی بر کرم گرد با قابلیت تشخیص سلول های سرطانی ساخته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک دستگاه با استفاده از کرم گرد با قابلیت تشخیص سلول های سرطانی ساخته شده است. نتایج این مطالعه در نشست انجمن شیمی آمریکا (ACS) ارائه شد.
مطالعات قبلی توانایی برخی از سگ‌ها را در تشخیص انواع سرطان در نمونه‌های خون و ادرار انسان با استفاده از حس بویایی مستند کرده است. مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان انجام شده است، همین توانایی را در سایر موجودات زنده نشان داده است، مثلا کرم‌های گرد کوچک C. elegans (حدود یک میلی‌متر) که با دنبال کردن یک بوی خاص راه را برای یافت سلول‌های سرطانی هموار می‌کنند.
متخصصان در هنگام ایجاد یک دستگاه جدید که قادر به تشخیص غیرتهاجمی سرطان در مراحل اولیه است، از این مهارت شناسایی استفاده کردند. محققان تراشه ای از پلی دی متیل سیلوکسان الاستومر ساختند که دارای سوراخ هایی در هر طرف بود که توسط کانال هایی به محفظه مرکزی که کرم ها در آن قرار داشتند متصل می شدند.
پیری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2020
سلول‌های کرم‌های گرد علیه پیری
در یک انتهای تراشه، قطره ای از محلول سلول های سرطانی ریه و در انتهای دیگر نمونه هایی از فیبروبلاست های سالم ریه اضافه کردند. یک ساعت بعد، دانشمندان متوجه شدند که بیشتر کرم‌ها سمتی را که سلول‌های توموردار قرار دارند، ترجیح ‌دادند.
بر اساس داده های به دست آمده، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که این روش قادر است در حدود 70 درصد موارد سرطان شناسی را تشخیص بدهد. زیست شناسان در آینده قصد دارند تا از طریق آموزش و انتخاب کرم ها دقت و حساسیت این تست را بهبود بخشند.
علاوه بر این، آنها قصد دارند این روش را بر روی چندین نوع سرطان و همچنین با استفاده از ادرار، بزاق و آئروسل انسان که در هنگام تنفس تشکیل می شود، آزمایش کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала