آلمان نسبت به منفعت اوپک از تحریم‌های روسیه هشدار داد

© REUTERS / Heinz-Peter Bader/File Photoآلمان نسبت به منفعت اوپک از تحریم‌های روسیه هشدار داد
آلمان نسبت به منفعت اوپک از تحریم‌های روسیه هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
وزیر اقتصاد آلمان به درخواست‌ های غربی از اوپک برای افزایش تولید پیوست و هشدار داد کشورهای خلیج فارس نباید از تحریم‌های جهانی علیه روسیه بر سر حمله به اوکراین منفعت ببرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی که از بزرگترین تولیدکنندگان نفت عضو اوپک هستند، در برابر درخواست‌های غربی برای استفاده از ظرفیت مازاد تولیدشان به منظور مهار قیمت‌ها که از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین و نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه، افزایش پیدا کرده اند، مقاومت کرده اند.
جان هابک وزیر اقتصاد آلمان، که در سفر به منطقه خلیج فارس برای مذاکره درباره تامین بلندمدت انرژی مانند هیدروژن و گاز طبیعی مایع (LNG) به سر می برد، به خبرنگاران در ابوظبی گفت: من از آنها نمی خواهم به تحریم‌ ها بپیوندند بلکه درخواست می کنم منفعت برنده تحریم‌های اروپایی و آمریکایی نباشند.
سازمان ملل امتناع از سوخت روسیه را دیوانگی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
سازمان ملل امتناع از سوخت روسیه را دیوانگی خواند
هابک علاقه اروپا به افزایش تولید اوپک را که در دیدار با مقامات شرکت نفتی دولتی اماراتی ادنوک مطرح شده بود، تکرار کرد و گفت: ما تنها درباره نفت اوپک صحبت کردیم که به میزانی افزایش پیدا کند تا مردم جهان قادر به تامین نفت مورد نیازشان باشند.
هیات آلمانی قرار است با وزیر انرژی امارات متحده عربی دیدار کند.
روسیه بزرگترین صادرکننده گاز به آلمان است و هابک ابتکارهای متعددی را برای کاهش وابستگی انرژی کشورش به روسیه به اجرا گذاشته است. در جریان سفر به دوحه، آلمان اعلام کرد همکاری بلندمدتی در زمینه انرژی منعقد کرده است در حالی که قطر اعلام کرد دو کشور به تعامل و پیشبرد مذاکرات درباره تامین LNG خواهند پرداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала