کلاهبردار حرفه‌ای ۷۰ ساله در قم ایران دستگیر شد

© Photo / IRNAبازداشت
بازداشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای به روش جابجایی کارت عابر بانک در این استان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، سرهنگ جعفر عباسعلی پور، جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم در تشریح این کلاهبرداری اظهار داشت که با وصول شکایات متعدد شهروندان از فرد ناشناسی که با روش جابجایی کارت عابر بانک از آنها کلاهبرداری کرده، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: "در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد، در زمان مراجعه‌ی مالباختگان به مراکز خرید، هایپر مارکت ها، بیمارستان‌ها و بانک‌ها، متهم ناشناس در کنار مالباختگان حاضر شده و خودش را به عنوان فروشنده معرفی و یا به علت عدم آشنایی افراد به نحوه انتقال وجوه در جلوی دستگاه خودپرداز بانک‌ها و یا تسویه حساب در بیمارستان‌ها، پس از گرفتن کارت عابر بانک و کشیدن در دستگاه پوز و تسویه حساب، در یک اقدام ماهرانه با جا به جایی کارت بانکی آنها و دریافت رمز، با شگردهای متقلبانه، حساب قربانیان را خالی می کرده است.
نیروی انتظامی ایران: کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
هشدار جدی پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش هدیه نوروزی بانک ها
با تلاش بی وقفه فنی و اطلاعاتی کارآگاهان، تصویر متهم استخراج و هویت وی تعیین و مشخص شد وی فردی ۷۰ ساله و اهل و ساکن یکی از شهرهای جنوب غربی کشور و دارای ۱۶ فقره سوابق متعدد کیفری با موضوعات سرقت، کف زنی، جیب بری، جعل عنوان، خیانت در امانت و کلاهبرداری است.
متهم موصوف توسط پلیس آگاهی کرمانشاه جلب و با اخذ نیابت قضائی به پلیس آگاهی قم دلالت و در تحقیقات تکمیلی صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف کرد.
تاکنون تعدادی از مالباختگان در استان‌های اصفهان، مرکزی، کرمانشاه، خرم آباد، همدان و خوزستان شناسایی شدند و از کسانی که به این روش و شیوه‌های مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌خواهیم برای اعلام شکایت و شناسایی متهم به پلیس آگاهی استان قم مراجعه کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала