چند درصد ایرانیان در خانواده‌ احساس "شادی" دارند؟

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر خانواده ایرانی
خانواده ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
خانواده‌های امروزی از قدرت "شادی" برای تداوم زندگی خود غافل‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، بنابر آمارهای منتشر شده که مربوط به سال ۹۹ می‌شود، حدود ۷۶ درصد ایرانیان در خانواده‌های خود به میزان "متوسط" ، "زیاد" ، "خیلی زیاد" و "کاملا" احساس "شادی" دارند.
مطابق با آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران که مربوط به سال ۹۹ می‌شود، اغلب ایرانیان یعنی ۳۸.۲ درصد از ایرانیان در خانواده‌های خود به میزان "متوسط"، ۲۵.۶ درصد به میزان "زیاد"، ۱۲.۶ درصد به میزان "کم"، ۸.۴ درصد به میزان "بسیار زیاد"، ۷.۴ درصد به میزان "بسیار کم"، ۴.۶ درصد "اصلا" و ۳.۱ درصد "کاملا" احساس شادی می‌کنند.
این در حالیست که نمی‌توان از آمار ایرانیانی که به میزان "کم"، "بسیار کم" و "اصلا" احساس شادی در خانواده‌های خود ندارند، چشم پوشی کرد و باید با نشان دادن راه و روش‌های شاد شدن، نحوه زندگی بهتر را به آنها آموخت.
به گفته متخصصان روانشناسی، خانواده‌های امروزی از قدرت "شادی" برای تداوم زندگی خود غافل‌اند و در حالی تصور می‌کنند برای شاد بودن باید به دنبال عوامل بیرونی و حتی پرداخت هزینه‌های گزاف بود که مشکل اصلی جای دیگری است و عوامل موثر در احساس شادی خانوادگی عموما نیازمند هزینه‌های گزاف نیست.
Болельщицы Италии болеют за свою команду, наблюдая на огромном экране в официальной фан-зоне на площади Пьяцца-дель-Пополо - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
حضور اسطوره باشگاه یوونتوس با خانواده‌اش و رقص آنها در جشن تولد ایرانی +ویدئو، عکس
دکتر ربابه نوری، عضو تیم تخصصی مهارت‌های زندگی در انجمن ازدواج و خانواده کشور "شادی" درون خانواده‌ها و فضای شاد بین زن و شوهر را یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از طلاق دانست و با بیان اینکه این فضای شاد و یا فقدان آن از زوجین به فرزندان نیز منتقل می‌شود.
وی در ادامه افزود: "به طور کلی نبود فضای شاد، نبود خوشی، تفریح، دوستی و رفاقت و صمیمت بین زن و شوهر از جمله عوامل طلاق زوجین محسوب می‌شود. فضای شاد خانوده رکن اساسی دوام خانواده است و شادی در خانواده از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.
فعالیت‌های ساده و بی‌هزینه خانوادگی نظیر اینکه اعضا خانواده حداقل وعده غذایی شام را که تمام اعضاء فارغ از مشغولیت‌های کاری در خانه هستند در کنار یکدیگر صرف کنند، پس از صرف شام فیلمی دیده و درباره آن صحبت کنند و یا بازی‌های ساده‌ای نظیر شطرنج و از این قبیل را در کنار یکدیگر انجام دهند می‌تواند برای اعضا خانواده احساس شادی را به همراه داشته باشد.
دور هم بودن اعضای خانواده، زمان گذاشتن اعضاءبرای هم ، گفتگوی اعضای خانواده با یکدیگر، کنار هم بودن اعضاء با انجام برنامه هایی از قبل تدارک دیده شده مثل رفتن به پارک یا سینما وغیره، مزاح و شوخی زوجین با یکدیگر و سر به سر گذاشتن مثبت اعضاء از جمله فعالیت‌های ضروری درون خانواده‌ها محسوب می‌شود که متاسفانه بسیاری از زوجین از تاثیر آن برای "شادی" آن غافل‌اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала