چرا در ایران ذخایر آب کاهش نشان می‌دهد؟

© Photo / IRNAسد امیر کبیر کرج
سد امیر کبیر کرج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
کارشناس: ذخایر آب سدهای کشور به ۲۴.۲۵ میلیارد مترمکعب رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب ایران نشان می دهد که با سپری شدن ۱۷۸ روز از سال آبی تا ۲۸ اسفندماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) مجموع حجم ذخایر آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۴.۲۵ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیانگر ۱۶ درصد کاهش است.
فیروز قاسم‌زاده مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور افزود: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می‌دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری ۱۶.۲۸ میلیارد مترمکعب رسیده که کاهشی معادل ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته دارد.
خاستگاه آب در کره زمین توضیح داده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
خاستگاه آب در کره زمین توضیح داده شد
وی ادامه داد: "بخشی از بارش‌ها که به صورت برف در ارتفاعات بوده، بعد از ذوب برف در ماه‌های آتی باعث رشد ورودی‌ها خواهد شد. رعایت الگوی بهینه مصرف در بخش‌های مختلف مصرف تا زمان تغذیه مناسب مخازن سدها امری ضروری است.
میزان پرشدگی سد زاینده رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه و سدهای استان خوزستان در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۲۱ درصد، ۱۹ درصد، ۵۹ درصد و ۵۴ درصد بوده و با توجه به بارش‌های مناسب جنوب کشور در سال جاری، سدهای استان هرمزگان تقریبا در شرایط پرشدگی کامل قرار دارند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала