وال استریت ژورنال: آمریکا ارسال پاتریوت به عربستان را افزایش داده است

Patriot air defense systems
Patriot air defense systems - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
وال استریت ژورنال نوشت که دولت جو بایدن تعداد قابل توجهی سامانه ضد موشکی پاتریوت را طی ماه گذشته به عربستان سعودی منتقل کرده‌ است.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش داد که مقامات آمریکایی طی ماه گذشته تعداد زیادی سامانه دفاع هوایی پاتریوت را به عربستان سعودی منتقل کرده است.
این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: تامین مجتمع‌های لازم برای دفع پهپادها و حملات موشکی گروه انصارالله (حوثی‌ها) در یمن توسط عربستان سعودی ضروری است.
ریاض اواخر سال گذشته از ایالات متحده خواست که سیستم های پاتریوت را تامین کند و خاطرنشان کرد که ذخایر این سیستم ها در عربستان اندک است.
منبع این روزنامه خاطرنشان کرد که این تصمیم به دلیل تقاضای زیاد برای این نوع سلاح از سوی دیگر متحدان آمریکا چندین ماه به طول انجامید.
حمله به تاسیسات نفتی آرامکو و پالایشگاه گاز در جنوب عربستان
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
حمله به تاسیسات نفتی آرامکو و پالایشگاه گاز در جنوب عربستان
سامانه پاتریوت و سایر تجهیزات نظامی از دیگر کشورهای خاورمیانه به عربستان سعودی منتقل شده است.
در یمن از سال 2011 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی و عملیات خود علیه انصارالله را آغاز کرد. ، ایران از حوثی ها که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала