اتحادیه اروپا با ایجاد یک نیروی واکنش سریع موافقت کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا با ایجاد یک نیروی واکنش سریع موافقت کرد
اتحادیه اروپا با ایجاد یک نیروی واکنش سریع موافقت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا با ایجاد یک نیروی واکنش سریع در چارچوب استراتژی دفاعی جدید موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزرای خارجه و وزرای دفاع اتحادیه اروپا در نشست مشترکی در بروکسل بر روی اولین مفهوم مشترک در تاریخ اتحادیه در زمینه دفاع و امنیت "قطب نمای استراتژیک" توافق کردند که تشکیل یک نیروی واکنش سریع اروپایی متشکل از آن را فراهم می کند. یک سپاه ۵۰۰۰ نفری، از سندی که توسط شورای اتحادیه اروپا منتشر شده است، به دست می آید.
پیشتر گزارش شده بود که در جریان نشست عمومی وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا در روز دوشنبه در بروکسل، قرار است بر سر "قطب نمای استراتژیک" به توافق برسند. صحبت درباره برنامه است که باید اهداف اتحادیه اروپا در مسائل امنیتی و دفاعی را منعکس کند و تهدیدات مربوطه را شناسایی کند.
انتظار می رود این برنامه مشترک پاسخگویی بهتر به بحران های خارجی، حفاظت از اتحادیه اروپا و شهروندان آن و استفاده موثرتر از قابلیت های دفاعی موجود را ممکن سازد. انتظار می رود در نشست سران اتحادیه اروپا در ۲۴ تا ۲۵ مارس، این استراتژی تصویب نهایی شود.
در این سند به ویژه آمده است که "اتحادیه اروپا باید با قاطعیت تر و سریعتر در مواقع بحرانی عمل کند، آمادگی نیروهای مسلح، کارشناسان غیرنظامی را تقویت کند و همچنین یک نیروی واکنش سریع اروپایی متشکل از پنج هزار پرسنل نظامی برای اقدام سریع در شرایط بحرانی مختلف ایجاد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала