اقدام دیگر ناتو در حمایت از اوکراین

© REUTERS / Kenzo Tribouillard/Poolاستولتنبرگ : ناتو در حال افزایش حمایت از اوکراین در زمینه های نظامی و بشردوستانه است
استولتنبرگ : ناتو در حال افزایش حمایت از اوکراین در زمینه های نظامی و بشردوستانه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، ناتو در حال افزایش کمک به اوکراین از جمله در زمینه های نظامی، بشردوستانه و مالی است.
به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" گفت: "متحدان ناتو حمایت خود را از اوکراین از جمله از طریق تامین تسلیحات، کمک های بشردوستانه و همچنین از طریق کمک های چند میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور افزایش می دهند."

وی افزود، علاوه بر این، کشورهای عضو این ائتلاف تحریم‌ های بی‌ سابقه ‌ای را علیه روسیه اعمال می کنند که برای وادار کردن مسکو به "پرداخت بهای یک جنگ غیرقابل توجیه و کاملاً بی‌معنا علیه اوکراین طراحی شده است. "

گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
چین: آمریکا و ناتو مقصران اصلی بحران اوکراین هستند
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.

در جریان تحولات در اوکراین ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه بانک ها و موسسات مالی روسیه اعمال کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала