زمان حمله چین به تایوان معلوم شد

© Depositphotos.com / Nicholashan تایپه، پایتخت تایوان
 تایپه، پایتخت تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
وزیر خارجه تایوان اعلام کرد چین چه تصمیم داشته باشد به تایوان حمله کند یا نه؛ ما باید همواره برای دفاع از خود آماده باشیم.
به گزارش اسپوتنیک، تارنمای مجله آمریکایی "نیوزویک" در گزارشی با استناد به شماری از اسناد امنیتی روسیه مدعی شده است ، چین تصمیم دارد در پاییز سال جاری میلادی به تایوان حمله کند.
تارنمای مجله نیوزویک نوشت: جوزف وو وزیر خارجه تایوان گفت نمی تواند در خصوص صحت اسناد امنیتی روسیه که مدعی شده است "شی جین‌پینگ" رئیس جمهوری چین تصمیم دارد در پاییز سال جاری به تایوان حمله کند، اظهارنظر کند.
تایوان نگران رشد تهدیدات نظامی چین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
تایوان برای مقابله احتمالی با چین آماده می شود
وی افزود: چین چه تصمیم داشته باشد به تایوان حمله کند یا نه؛ ما باید همواره برای دفاع از خود آماده باشیم.
دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا چندی پیش ضمن انتقاد از واکنش دولت بایدن در قبال بحران‌های کنونی در اروپا، ادعا کرد چین به زودی به تایوان یورش می‌برد.
ترامپ معتقد است چین احتمالا انگیزه لازم برای حمله به تایوان را دارد. چرا که به گفته وی دولت پکن شاهد ضعف دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نحوه خروج از افغانستان و واکنش او در قبال حمله روسیه به اوکراین است.
چین مدت‌هاست که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند. در ماه ژانویه سالجاری (دی ماه) سفیر چین در ایالات متحده، در گفت‌وگویی با رادیو عمومی آمریکا (NPR) گفت که این جزیره نشان دهنده "نمایش بزرگترین تنش میان چین و ایالات متحده است".
وی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد چنانچه مقامات تایوانی، که توسط واشنگتن جسور شده‌اند، به راه خود برای استقلال ادامه دهند، به احتمال زیاد چین و ایالات متحده، درگیر جنگ می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала