روزنامه آمریکایی: تحریم‌های غرب علیه روسیه کم تاثیر هستند

© REUTERS / Lucas Jackson روزنامه آمریکایی: تحریم‌های غرب علیه روسیه کم تاثیر هستند
روزنامه آمریکایی:  تحریم‌های غرب علیه روسیه کم تاثیر هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال می نویسد تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی علیه روسیه نمی‌توانند موثر واقع شوند ، زیرا نیم بند بوده و می‌توانند به خود غرب آسیب برسانند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس لمبرت نویسنده مقاله و کارشناس تاریخ و اقتصاد نعتقد است اظهارات سیاستمداران غربی در مورد شدت بی سابقه تحریم ها علیه مسکو به طور قابل توجهی اغراق آمیز است. او برای وضوح، اقدامات فعلی را با انزوای اقتصادی آلمان در آستانه جنگ جهانی اول مقایسه کرد.
تحلیلگر آمریکایی می نویسد: در آن زمان، جهان در گلوبال ترین حالت خود قرار داشته و بریتانیا به عنوان کشور برتر که بر تجارت جهانی مسلط بود، از قبل محدودیت های اصلی را علیه آلمان آماده کرده و توانست به اتفاق نظر در دولت و سنجیدگی بودن اقدامات خود دست یابد.
نیکلاس لمبرت "قصد انگلیسی ها این بود که به سرعت اقتصاد آلمان را فلج و "بی اعتبار" کنند، ناآرامی های اجتماعی کافی را تحریک کنند تا فشار سیاسی بر دولت آلمان برای درخواست صلح وارد شود . این یک جنگ اقتصادی تمام عیار در دنیای بهم پیوسته بود".
نویسنده مقاله در همان زمان سطح تنش اقتصادی به زلزله تشبیه کرده و اظهار داشت که اگر لشکرکشی بریتانیا به آلمان در سال 1914 به عنوان یک فاجعه ده امتیازی تصور شود، در عمل فقط توانست به هشت امتیاز برسد و بعداً گردش مالی را به حدود پنج امتیاز کاهش داد. به عقیده نیکلاس لمبرت در این شرایط ، "آنچه غرب اکنون با روسیه انجام می‌دهد فقط سه نمره (امتیاز) می گیرد ".
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
نماینده پارلمان اروپا خطر وقوع "فاجعه هسته ای جدید" در اوکراین را منتفی ندانست
او نسبت به پیامدهای منفی کارزار ضد روسی کنونی هشدار داد و در وهله اول به از دست دادن اعتماد متحدان به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.
" وی در پایان نوشت :"اقدامات غرب علیه روسیه صدمات جانبی زیادی به بار خواهد آورد. آنها بدون شک به روسیه آسیب خواهند رساند، اما هم به گروه های ذینفع و هم به مردم در غرب نیز آسیب خواهند رساند. در کارزار سه هفته‌ای از علیه روسیه، با ارزیابی بر اساس تجربه بریتانیا در جنگ جهانی اول، به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که میهن‌پرستی و احساس رفاقت شروع به کاهش می‌کند و باید توافق عمومی و گروهی خریداری شود".
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم های گسترده ای را علیه مسکو اعمال کردند. همچنین بسیاری از شرکت های بزرگ از اتمام یا تعلیق فعالیت خود در روسیه خبر دادند. کرملین اذعان کرد که این محدودیت ها "بسیار جدی" است، اما به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ، مقامات مسکو از قبل برایروبرو شدن با آنها آماده شده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала